Shruggie Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Siden PS Data har et DVB-T kort som ukens tilbud denne uken passer det kanskje bra å spørre - kan det i det hele tatt brukes ennå? Til informasjon bor jeg rimelig midt i Oslo... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg brukte noe liknende for over et år tilbake og det fungerte finfint, slik jeg har forstått det er det kun Tryvann som sender slike signaler så du bør ikke ha problem med å få det inn. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Husk at denne saken kun støtter MPEG2, så du vil ikke kunne bruke den når de setter i gang på alvor med det digitale bakkenettet, som vil bruke MPEG4. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Aha! Derfor den er så billig... Så prøvesendingene sendes i MPEG2 altså? Er ikke det litt rart? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Så prøvesendingene sendes i MPEG2 altså? Er ikke det litt rart? 6389387[/snapback] Det er antagelig fordi MPEG2 utstyr er lett tilgjengelig, det er vel ikke MPEG4 utstyr. Og forskjellen har vel lite å si for det de vil teste. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Eller det er fordi den senderen har stått der til testing siden lenge før det var snakk om MPEG4 =) Vet ikke hvor mange år, men det er mange. Om det vil fungere i nye bakkenettet er ikke helt sikkert, men godt mulig. Dersom det er et budget card, der dekodingen foregår på CPU, så vil det også fungere med MPEG4, må bare ha ny codec. Dersom det er full feature kort, så har det innebygget MPEG2 dekoder, og vil derfor ikke fungere med MPEG4, med mindre du bruker linux da, for da kan du likevel hente ut transportstrømmen og dekode på CPU. Håper det gav litt oppklarende info? www.linuxtv.org har bra info om hva som gjelder for hvilke kort. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hva med i Bergen (sentrum), eller er det kun prøvesendinger i Oslo ? Noen sider med eventuell oversikt over sendere? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hva med i Bergen (sentrum), eller er det kun prøvesendinger i Oslo ? Noen sider med eventuell oversikt over sendere? 6391279[/snapback] Så vidt jeg vet så er det kun Tryvann hvor de kjører prøvesendinger med DVB-T (MPEG2) Når nettet blir utbygd så blir det som nevnt tidligere her kjørt MPEG4 på de åpne kanalene, og mange kommer også til å bli kryptert. Siden Telenor er tungt inne i NTV så kan vi regne med at de kommer til å bruke Conax til å kryptere (Telenor eier store deler av Conax) Det er samme type kryptering som Canal Digital bruker på digital kabel og digital satelitt i Norge. Lenke til kommentar
wn Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hva med i Bergen (sentrum), eller er det kun prøvesendinger i Oslo ? Noen sider med eventuell oversikt over sendere? 6391279[/snapback] Det er prøvesendinger med DVB-T også i Bergen. Lenke til kommentar
kev Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 De sender også DVB-T fra Tyholt i Trondheim.. frekvens 722000. Men jeg må koble meg til tak-antenne for å få godt signal (bor i midtbyen) Lenke til kommentar
sexten Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Nå bestilte iallfall jeg en av disse dingsebomsene, så får vi se hvor bra den funker her i Bergen:) Jobber i Kanalveien, så jeg har fri utsikt til både Fløyen og Ulriken, så regner med det skal gå greit å ta inn signaler om de skulle finnes. Noen som vet fra hvilken antenne i Bergen det sendes fra forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå