Patience Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei Jeg trenger ett enkelt script for å lage en opplastningsform på en side. Noen som vet et enkelt ett som er enkelt å konfigurere? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 "php upload script" på google Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) [sarkasme] Takk for svaret. Hvordan KUNNE jeg tenke meg det selv. [/sarkasme] Jeg vet hva jeg gjør når jeg poster her. Etter så lang tid på forumet så har jeg både hørt om, og brukt det flittig. Men jeg finner ikke det jeg leter etter. Neste? Endret 26. juni 2006 av Patience Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 [sarkasme]Takk for svaret. Hvordan KUNNE jeg tenke meg det selv. [/sarkasme] Jeg vet hva jeg gjør når jeg poster her. Etter så lang tid på forumet så har jeg både hørt om, og brukt det flittig. Men jeg finner ikke det jeg leter etter. Neste? 6390159[/snapback] Godt over halvparten som spør om slikt her på forumet er ute av stand til å google etter ting. jeg gjorde det for deg: <?php $filecount = 3; $destination = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']. 'upload/'; echo ' <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>corz slightly improved php upload script</title><meta name="description" content="improved php upload script, with error reporting and multiple upload slots"><meta name="keywords" content="php upload,upload script,multiple upload,upload files with php,upload with php"></head><body> <form method="post" enctype="multipart/form-data"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10485760"> <table border=0 cellspacing=3 cellpadding=2 width="300" align=center> <tr> <td height=50 valign=bottom> <small>upload files <small>(10MB max)</small> .. </td> </tr>'; for($i=0;$i<$filecount;$i++) { echo ' <tr> <td><input type="file" name="files[',$i,']" size=33> </td> </tr>'; } echo ' <tr> <td><input type="submit" name="action" value="upload file(s) now"> </td> </tr>'; if($_FILES) { for ($i=0;$i<$filecount;$i++) { $j=$i+1; $name = (@$_FILES['files']['name'][$i]); switch (@$_FILES['files']['error'][$i]) { case 0 : echo '<tr><td><b>slot ',$j,': uploaded : ',$name,'</b></td></tr>'; break 1; // exit the switch, one level - same as break; case 1 : echo '<tr><td><b>slot ',$j,': upload too big! : ',$name,'</b></td></tr>'; break 1; case 2 : echo '<tr><td><b>slot ',$j,': upload too big! : ',$name,'</b></td></tr>'; break 1; case 3 : echo '<tr><td><b>slot ',$j,': partial upload! : ',$name,'</b></td></tr>'; break 1; case 4 : echo '<tr><td><b>slot ',$j,': empty',$name,'</b></td></tr>'; break 1; } $this_name = trim(@$_FILES['files']['name'][$i]); $fext = substr($this_name,strrpos($this_name,'.')); if ($this_name != '') { $newfile = $destination.$this_name; // run some checks.. if(($fext == ".php") or ($fext == ".htm") or ($fext == ".html") or ($fext == ".com") or ($fext == ".asp")) { // add a .txt extension, so the server dont parse it (just in case) $newfile = $newfile.'.txt'; } @move_uploaded_file($_FILES['files']['tmp_name'][$i], $newfile); system("chmod 755 $newfile"); // wont work on all web hosts, but worth a try. } } } echo ' </table></form> </body></html>'; ?> happy nå? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 [sarkasme]Takk for svaret. Hvordan KUNNE jeg tenke meg det selv. [/sarkasme] Jeg vet hva jeg gjør når jeg poster her. Etter så lang tid på forumet så har jeg både hørt om, og brukt det flittig. Men jeg finner ikke det jeg leter etter. Neste? 6390159[/snapback] Får prøve meg jeg da. Hva med å bare søke på "upload script" @ google? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Det virka som et nydelig script. Bare ett problem; hvor havner filene? for jeg kan ikke finne dem. Mappene er chmoda 777 - men intet kommer opp likevel.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 [sarkasme]Takk for svaret. Hvordan KUNNE jeg tenke meg det selv. [/sarkasme] Jeg vet hva jeg gjør når jeg poster her. Etter så lang tid på forumet så har jeg både hørt om, og brukt det flittig. Men jeg finner ikke det jeg leter etter. Neste? 6390159[/snapback] Får prøve meg jeg da. Hva med å bare søke på "upload script" @ google? 6390585[/snapback] SNURP! Dere er slemme alle mann Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Ja, neste gang. En ting av gangen. Svar nå for f-.... på det jeg spør om Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 filene skal havne i mappa som heter upload. testa scriptet her. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Hvor står det at mappen skal hete upload? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Her passer det bra å google på "upload directory" f.eks. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Like før jeg "slap'er noen med en råtten ørret" her Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 $destination = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']. 'upload/'; $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']: The document root directory under which the current script is executing, as defined in the server's configuration file. egentlig unødvendig å ha der, men ikke prøv å gjøre noen endringer du... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Usj, håper ikke den 'noen' er meg. En gang ble jeg vekket av at noen la en død, kald, frossen ørret/laks/ellernoesånt på ryggen min mens jeg lå og sov. Det var litt guffent. :/ Edit: skrivefisk Endret 27. juni 2006 av zirener Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) misforsto Endret 27. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Usj, håper ikke den 'noen' er meg. En gang ble jeg vekket av at noen la en død, kald, frossen ørret/laks/ellernoesånt på ryggen min mens jeg lå og sov. Det var litt guffent. :/ Edit: skrivefisk 6390691[/snapback] He he, vakke meg. Æresord.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Saken er slik folks.. at jeg lager en delingside. Og jeg må ha selve scriptet i en mappe.. og de filene jeg laster opp i en annen.. Og bare de.. ikke noen .php-filer der.. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Usj, håper ikke den 'noen' er meg. En gang ble jeg vekket av at noen la en død, kald, frossen ørret/laks/ellernoesånt på ryggen min mens jeg lå og sov. Det var litt guffent. :/ Edit: skrivefisk 6390691[/snapback] He he, vakke meg. Æresord.. 6390704[/snapback] Nei, det var onkelen min i nært samarbeid med broren min. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) nei? slk du har det nå vil da alle filene havne i /upload/ mens selve php fila ligger på ./upload.php. da ligger de ikke i samme mappe uten noen php scripts i samme mappe. ellers skjønte jeg ikke helt hvordan du vil ha det.. EDIT: kan dere diskutere stinkende fisk et annet sted ? Endret 27. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå