Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil unnder booting

Anbefalte innlegg

Hoy!

Har fått et merkelig problem med maskinen min. Jeg trykker på ON-knappen, og den starter bootinga som vanlig. Deretter tar det litt tid, før jeg får skjermbildet med "Maskinen ble ikke avsluttet korrekt...", og får valgalternativene Sikkerhetsmodus 1,2 og 3, Sist fungerende innstillinger og start vanlig. Uansett hvilket alternativ jeg velger, skjer imidlertid det samme. Windows XP-loaderen kommer, men med en gang denne er ferdig får jeg bluescreen i 0,1 sekund før maskinen restarter av seg selv. Dette skjer om og om igjen, og skjer uansett hvilket av alternativene jeg velger. Jeg har forsøkt å boote med både Win XP-cd og Recovery Disc i, men dette bryr maskinen seg fint lite om. Har også sendt en mail til stedet hvor jeg kjøpte maskinen (Mamoz), men har ikke fått noe svar enda. Maskinen er ca 1,5 år gammel. Aner ikke hva det står på bluescreenen, ettersom den bare er blå i 0,1 sek. Skriver denne posten fra laptopen min.

Noen eksperter som kan hjelpe? :cry:

Litt info:

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+

Minne: 2 x 512MB DDR PC3200 400Mhz i dual channel

harddisk: 320 GB G-SATA

Skjermkort: NVIDIA GeForce 6600 GT

Operativsystem: Win XP Home SP2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan imidlertid nevne at jeg foretok en diskfragmentering da strømkabelen ble dratt ut, og det var måten den ble avsluttet på før den tok kvelden. Jeg har nå tatt et bilde av bluescreenen, hvis det skulle være til hjelp for dere.

jaja.JPG

Lenke til kommentar

Varier litt med type BIOS men, ligger "vanligvis" under BIOS Features Setup eller Standard CMOS Setup.

Heter Boot Sequence eller.no liknende.

Så velger du hvilke enheter du skal boote fra.

Sett CDROM først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...