Gjest Slettet+142 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) <fieldset style="border-color:#FF0000;"> <legend>Hei</legend> Heisann alle sammen! </fieldset> eg kunne tenkt meg å ha to "visningsnavn(<legend>)" inne i "fieldset-rammen"... noen som har peiling på kordan eg gjør det? Endret 26. juni 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 ...**bump**... ingen som vet? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 det er ikke mulig, men du kan nok få det til å se sånn ut med bruk av bilder Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Det er mulig å ha et fieldset-element inne i et annet fieldset-element, men det er ikke mulig å få legend-elementene til å bli plassert på samme ramme helt uten videre. Merk at fieldset og legend bare skal brukes til å organisere skjema-elementer. Det virker som om du har brukt dem bare for å oppnå den spesielle visuelle effekten, noe som ikke er anbefalt. I stedet kan du benytte deg av elementene hn og div, og bruke CSS til å oppnå det utseendet du ønsker. Det forutsetter litt erfaring, og http://htmldog.com/ er et godt sted å lære mer. position-egenskapen er nok nøkkelen i dette tilfellet. Endret 28. juni 2006 av haugsand Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) oki... men... CSS: position... ka vil de possisjonene bety?? --eg bruker hn... men mest 1,4... ---tenker på "absoulute, fixed, inherit, relative, static" ---og kass enheter(px, mm, cm, in?) kan brukes på "top, height, left, right"? Endret 30. juni 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) grei link... men... vet endå ikkje ka det vil si å legge til f.eks "div {position:absolute;}" -eller noen av de andre(static, relative, fixed) Endret 30. juni 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå