Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wrt54g som aksess punkt

Anbefalte innlegg

Har satt opp en linksys wrt54g som aksess punkt (slått av dhcp), problemet er at routern tilsynelatende ikke lenger har noen ip, og jeg kommer kommer derfor ikke inn i kontrolpanelet igjen. Noen forslag?

Til informasjon er det en adsl2+ router (zyxel) fra nextgentel som deler ut ip'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt opp en linksys wrt54g som aksess punkt (slått av dhcp), problemet er at routern tilsynelatende ikke lenger har noen ip, og jeg kommer kommer derfor ikke inn i kontrolpanelet igjen. Noen forslag?

Til informasjon er det en adsl2+ router (zyxel) fra nextgentel som deler ut ip'er.

6388522[/snapback]

Er det en resetknapp på den?

Lenke til kommentar

Det allerførste du må gjøre er å resette WRTen dette gjør du med å holde inne reset knappen på baksiden i ca 10 sek prøv deg frem et par ganger.

Deretter vil WRTen din gi deg ny ip som er 192.168.1.et eller annet.

Deretter kan du sette opp at modemet ditt skal være dhcp ved hjelp av å skru av dhcp på wrten og deretter velge at wrten skal ha en spesifikk ip i samme rekke som modemet gir ut. (gir modemet ut ip 192.168.0.et eller annet så må også wrten bli satt opp med en ip som f.eks 192.168.0.2 mens gir modemet ut 10.0.0.et eller annet så må da og ipen på wrten samsvare med en ip her :) WRTen må sannsynelig ha Statisk ip så den vil nok ikke ta i mot ip fra modemet.

Jeg ville ha anbefalt å sette modemet opp i bridge mode og satt det i wan port på wrt slik at wrt grør hele jobben, da vil du få en mye bedre kontroll over port forwarding qos osv.... kan også rekomandere 3.part firmware fra dd-wrt.com

Håper dette var til nytte :)

P.S. Zyxel støtter å settes opp i Bridge mode. Og NGT pleier sette modem/routerne opp slik at de gir ut ip i klassen 10.0.0.et eller annet

Endret av Devlish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...