skromt Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Litt selvironi med web-design skolen. Neida vi får se, eg lurte egentlig bare på noen kommentarer på ------------------------------- VELDIG tidlig design. Få se seinere om det blir noe online web-design skole av det;) http://www.stud.aitel.hist.no/~anderhol/ tar i mot kommentarer på design allerede i oppstart fasen. Så eg slipper mye unødvendig arbeid. Takker for tips på grafikk og css design! Er ikke fornøyd med meny designet, header i menyboksen skulle se ut som spider-web. Men lurer meg på om jeg må klippe litt ut fra logoen. Burde vel gjort logoen en god smule smalere. Som sagt, kom med tips i begynner fasen! Skal nok sitte oppe hele natt og leke meg;) ---------------------------------- Hvis det blir en hit får jeg heller ta å skaffe meg et domene hehe. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Egentlig veldig lite å kommentere på. Det første som slår meg er at jeg må scrolle horisontalt for å se hele sida. Det er ikke bra. Personlig bruker jeg å regne med at de aller fleste har ei skjermoppløsning på minst 1024x768 og passer da på at sida ikke er bredere enn litt i underkant av 1000 piksler. Svart bakgrunn er etter min mening veldig sjelden pent på ei nettside og gjør det vanskelig med tanke på tekst. Tungt å lese mot svart bakgrunn uansett farge på teksten. Samme med gradients og skygger, 3d effekt på bokser o.l. Ikke bra. Må nesten se litt mer før jeg kommenterer videre. Sleng inn litt test-innhold bare sånn at vi ser hva du tenker. Hva studerer du forresten? Har søkt på no data-greier på hist til høsten. Endret 26. juni 2006 av spock84 Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Ok, tok vekk den brede banneren. Ble corrupted file. Får den opp igjen etterpå. Hva om jeg har svart header, og hvit hovedarea? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Bra utgangspunkt spock84? Banner var støgg tenkte du? Endret 26. juni 2006 av skromt Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Forandret banner også nå, er mer kremhvit skrift, uten noe særlig effekter. Less is more, antar eg:) Endret 26. juni 2006 av skromt Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Nå trenger ikke bakgrunnen å være enten svart eller hvit. Du har mange flotte farger å velge mellom. Jeg foretrekker sider som ikke går i altfor mørke toner sånn som den forrige sida mi som i grunnen var ganske tragisk. Banneren er ikke stygg, men akkurat nå passer den dårlig mot den hvite bakgrunnen. Pønsk ut hva du vil ha på sida og hvor og lag så til div'er og annet og fyll på med noe sånn helt dust tekst, bilder kanskje. Jeg personlig synes det er vanskelig å kommentere ei side som er tilnærmet tom. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jo sant, poenget var jo å få litt web effekt, og siden edderkopper lusker i mørket;) Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Hva om jeg har den rød fargen som bakgrunn, over og under svart banner. Så har jeg bare en liten kremhvit bakgrunn. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Ikke for å være frekk, men vil ikke annbefale deg å begynne på noe så ambisiøst som en webdesignskole FØR du har lært deg webdesign. Blir bare til at du må inn å endre på artikler for hver gang du finner ut en bedre måte å gjøre ting på. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Joa, selvfølgelig, men har ikke akkurat tenkt å reklamere for siden. Og jeg tror de fleste skjønner ironien. Og jeg kan nok en god del om å lage sider. Problemet er at jeg er ganske dårlig på grafikk. Og siden temaet skulle være spiderweb/spider, ville jeg velge mørke farger. Og da kom jeg ut på et dårlig utgangspunkt. Men som sagt, tidlig design. Har tenkt å jobbe en del med denne siden. Og gir meg ikke før jeg blir fornøyd. Og om det skulle bli noe ut av min lille web-design skole, er jeg nok kommet ganske langt. Poenget med webdesign skole, var at jeg skulle ha enkelt fyll uten å ta til fantasien. Endret 26. juni 2006 av skromt Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Skal du få lov til. Uansett hva andre sier Vi har alle våre drømmer, ideer og egne måter å lære på. I det hele tatt kan det være greit å skrive noen notater når du har brukt en hel kveld eller mer på å finne ut av noe Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 jes, skal skrive notater;) Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 bedre no bosannes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå