eikum Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hvordan fungerer klaging på eksamens karakteren? Fikk ganske dårlig i norsk BOKMÅL! og SPANSK!! Har lyst til å klage på dette, men blir den rettet av den samme sensoren? Har jeg mulighet for å se vurderingen som sensoren har gjort? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Du har fått utdelt ein lappe av klassestyrer om regler om klaging og korleis du gjer det Endret 26. juni 2006 av BigJaffa Lenke til kommentar
helenehg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Du går på skolen din, så får du se besvarelsen din sammen med faglærer. så vurderer dere om det er noe vits å sende inn stilen. sender du den inn får du to nye sensorer. de har ikke sett stilen før og de får heller ikke vite hvilke kriterier den forrige sensoren brukte. Jeg skla selv klage på bokmål og nynorsk. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Du går på skolen din, så får du se besvarelsen din sammen med faglærer. så vurderer dere om det er noe vits å sende inn stilen. sender du den inn får du to nye sensorer. de har ikke sett stilen før og de får heller ikke vite hvilke kriterier den forrige sensoren brukte. Jeg skla selv klage på bokmål og nynorsk. 6394889[/snapback] Hørte noen snakke om at man bare kan gå +/- 1 karakter, stemmer dette? Lenke til kommentar
helenehg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Nei. det er ingen regel for det. og er ganske usansynlig at man gjør det. Man går som regel opp, eller blir stående. Kjenner en som klaga i norsk, hun gikk opp i begge. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ved klage (som er godkjent av skolen) så vil oppgaven bli sendt til en eller 2 _nye_ sensorer for en helt ny vurdering og karaktersetting, som vil bli den gjeldene. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det eneste som, etter min mening, er litt trist, er at de "nye" sensorene vet hvilken karakter besvarelsen ble gitt ved første sensur. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det eneste som, etter min mening, er litt trist, er at de "nye" sensorene vet hvilken karakter besvarelsen ble gitt ved første sensur. 6396033[/snapback] Dette må jo være feil, da sensoren leser dette også skal lese teksten så har personen en innstilling på at dette var dårlig før hun/han er ferdig.. vis du er med meg nå! Det blir jo helt _TEIT_ Nå har det seg sånn at jeg kan ikke få dårligere enn det jeg fikk på BOKMÅL eksamen, er lattlig.... Endret 27. juni 2006 av eikum Lenke til kommentar
helenehg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det er teit at de nye sensorene får vite hva du fikk ved sist vurdering. Men sånn er det da. Ikke noe vi kan gjøre noe med. Skal til skolen i morra, så får vel høre hele prosedyren der. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ved klage (som er godkjent av skolen) så vil oppgaven bli sendt til en eller 2 _nye_ sensorer for en helt ny vurdering og karaktersetting, som vil bli den gjeldene. 6395940[/snapback] Feil! Ved klage vil det bli sendt til fylkeskommunen som vurderer om saken skal vurderes, dermed KAN den bli sendt til en ny sensor for en ny vurdering. Jeg har sett 8 stykker av kanskje 100 fått sendt sin prøve til nye sensorer, der 2 av dem fikk karakter 2. Resten stryk. Sjansen er ikke stor gitt. Lenke til kommentar
helenehg Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det det er feil. jeg var selv på min skole i dag, og eneste jeg behøvde å gjøre var å skrive under på et papir så ble prøvene sendt til to nye sensorer. Alle som vil får ny sensur, fylkeskomunen bestemmer ikke det. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det det er feil. jeg var selv på min skole i dag, og eneste jeg behøvde å gjøre var å skrive under på et papir så ble prøvene sendt til to nye sensorer. Alle som vil får ny sensur, fylkeskomunen bestemmer ikke det. 6400164[/snapback] Det er kanskje forskjellig fra fylke til fylke... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det det er feil. jeg var selv på min skole i dag, og eneste jeg behøvde å gjøre var å skrive under på et papir så ble prøvene sendt til to nye sensorer. Alle som vil får ny sensur, fylkeskomunen bestemmer ikke det. 6400164[/snapback] Det er kanskje forskjellig fra fylke til fylke... 6400651[/snapback] Nei det er bestemt av utdanningsforbundet. Kanskje skolene sender det til fylkeskommune, siden skolene jobber under fylkeskommunen. Lenke til kommentar
helenehg Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Alle som ønsker det får ny sensor på skriftlig eksamen. Tror du skolen juger til meg eller? Det er ikke fylkeskommunen som avgjør det. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Alle som ønsker det får ny sensor på skriftlig eksamen. Tror du skolen juger til meg eller? Det er ikke fylkeskommunen som avgjør det. 6405815[/snapback] Neivel, jeg som jobber der har ikke peiling. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jobber du der:p ? kan ikke jeg gi deg noe $$ så fikser du karakteren min a ;D hehe.. Men det blir vell noen nye sensorer som ser på stilen, ellerså er jo hele poenget borte.. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jo såklart, 6'ere til alle. Bare send pm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå