Nitrius Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Har en hdtv, og en pc jeg gjerne skulle koblet sammen. Så på pcen har jeg et skjermkort med dobbel DVI. På tven er det en vga, hdmi, hdtv inganger osv.. Uansett det jeg da lurer på, hva kan jeg gjøre for å koble pcen opp mot tven? finnes det noe overgang ifra dvi til vga? evt. dvi til hdmi?(hvis det i det hele tatt er mulig) Setter pris på hjelp =) Edit: Glem spørsmålene over, fant overgangene jeg lette etter. Det jeg da lurer på er hva som er best, DVI til VGA eller DVI til HDMI? Edit: Model og merke er JVC LT-32S60BU Endret 22. juli 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det siste spoersmaalet ditt vil vaere helt avhengig av TV'en. Model/merke kan hjelpe. Problemer er rett og slett at mange TV'er ikke klarer aa kjoere native opploesning paa data signaler. Noen klarer det paa VGA men ikke DVI/HDMI og omvendt, og noen ikke i det heletatt. Derfor er det vanskelig aa si hva som vil fungere best for deg uten aa vite merke/modell. DVI til VGA er oftest bare en liten plugg siden en DVI plugg har koblinger for analoge og digitale signaler. Disse ser ut omtrent som denne: Skjermkortet ditt kom sansynligvis med en slik sak. Da blir det lett aa proeve om du har en VGA kabel liggende - Per Christian Endret 27. juni 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Drar opp tråden igjen, siden jeg fortsatt er litt usikker. DVI(PC) til VGA(LCDTV) eller DVI(PC) til HDMI(LCDTV) Hva vil gi best bilde kvalitet? Vil trenge en kabel på 2-5m, så hva annbefales? Edit: En slik f.eks Link ? Endret 21. juli 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 DVI ut fra PC gir naturligvis best bilde . Men du tenger adapter hvis TVn ikke har DVI input (kun HDMI) Adapter: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301359 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 DVI ut fra PC gir naturligvis best bilde .Men du tenger adapter hvis TVn ikke har DVI input (kun HDMI) Adapter: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301359 6533247[/snapback] Ja vet at det er mulig å kjøpe en slik overgang også, men i første omgang er jeg mest på jakt etter en hel kabel hvor det er DVi i den ene enden og HDMI/VGA i den andre ende. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Det finns ikke såvidt jeg vet. Så det blir GFXKort-DVI kabel-DviTilHDMIAdapter-TV Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Det finns ikke såvidt jeg vet.Så det blir GFXKort-DVI kabel-DviTilHDMIAdapter-TV 6533709[/snapback] Sjekk denne linken: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=HDMI-115 La den ut lengere opp her også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Javel , så kjøp den da.... og test det ut . Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Drar opp tråden igjen, siden jeg fortsatt er litt usikker. 6533198[/snapback] Jeg siterer Flippo: Det siste spoersmaalet ditt vil vaere helt avhengig av TV'en. Model/merke kan hjelpe. 6395087[/snapback] DVI ut fra PC gir naturligvis best bilde . 6533247[/snapback] Det er ikke riktig, jeg henviser igjen til Flippos innlegg. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Merket er JVC 32 tommers LCDTV, modellnavnet skal jeg finne frem imorgen, så skal jeg oppdatere første posten med det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) PC->VGAkort->digital->mdac->KonverteringlDigitalTilAnalog->analog_kabel->skjerm->mdac->AnalogtilDigitalKonvert->mdac->LCD PC->VGAkort->Digital->DigitalCable->LCD Hvilken tror dere ivaretar best data/bilde. Endret 21. juli 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvilken tror dere ivaretar best data/bilde. 6534841[/snapback] Det finnes egnede hus hvor man kan tro, men her er det en fordel å vite. Digitalt er vel og bra, men si at digitalinngangen gir f.eks feil oppløsning og overscan mens d-sub-inngangen takler dette. Er det fortsatt like åpenbart at digitalt er best? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Har LCD-TV og HTPC i eget hus (så jeg vet , har testet både VGA og DVI) hos meg funker DVI best , gir klarest bilde . Konklusjonen er vel at man bør prøve ut alternativene på eget system. Endret 22. juli 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 JVC LT-32S60BU er model og merket på tven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå