Korpmettaren Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg har nå spilt den av i alle mulige programmer på PC-en, men klarer ikke høre den. Er 18 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hører den hvis jeg skrur opp lyden litt. Lenke til kommentar
110kg Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Hvis man har Gstreamer installert kan man bare kjøre denne for å lage en lyd med valgt frekvens: gst-launch-0.10 audiotestsrc freq=18000 ! alsasink Bare bytt ut 18000 med ønsket frekvens (20000 er dog maks). At mange kan høre lyden, og spesielt hvis de skrur opp kan tyde på dårlig anlegg som forvrenger lyden og skaper støy med lavere frekvens. Endret 25. september 2007 av 110kg Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Hører den hvis jeg skrur opp lyden litt. 9569611[/snapback] Samme med meg Bruktbilen Edit: Men nå er jeg heller ikke 20 enda Endret 25. september 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Jeg hører den veldig godt, og den er veldig irriterende og pipende, men tvillingbroren min hører den ikke. Vi er BEGGE 17. EDIT: og faren min på 49 hører den også Endret 26. september 2007 av mastergamer Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hørte en høyfrekvent pipelyd som etter 5 sek gav meg vondt i hodet og 15 sek gjorde meg kvalm. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg hørte den. Men måtte skru opp volumet. Er 18. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Å prøve å høre en slik lyd gjennom datahøyttalere, er like håpløst som å prøve å spille av en 20hz basstone gjennom datahøyttalere. I tillegg kommer mp3-kompresjonen og den digitale lydformatets begrensninger, som forvrenger en såpass høyfrekvent lyd til det uigjenkjennelige. Jeg og onkel testa hørselen vår med en tonegenerator gjennom en god forsterker og et par Coral high end diskantelementer, som visstnok går til 80kHz. Jeg mener å huske at jeg hørte opp til 22kHz. Det gjorde forsåvidt onkel på 35 og. På den andre siden kjenner jeg flere på min alder som ikke er i stand til å oppfatte lyder over, skal vi si, 7-8kHz. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Husker når jeg gikk elektronikk på vdg. Da hadde vi en singalgenerator:) Når vi skrudde den opp til 16500 hz så lagde den utrolig plagsomme lyder. Man hørte ikke lyden, man kjente den og visste ikke hvor den kom fra. En gang så hadde jeg den på i timen, læreren ble veldig forstyrra men skjønte ikke hva som foregikk. Kansje han trodde han var blitt gal ellerno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå