Gå til innhold

Erfaring med uspesifiserte reiser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en ikke så bra opplevelse med uspes....

Reiste uspes til bulgaria i fjor (Bourgas). Vi havna på et 3-stjerners møkka hotell i en liten bakgate... Utsikten fra rommene gikk videre i en annen bakgate... Rommene var greie nok, men de var dritvarme - null air condition..

Heldigvis fikk vi ordna så vi kom på et annet 4-stjerners hotel neste dag... :)

Husker ikke helt reisebyrået i farta, men lurer på om det var apollo...

Lenke til kommentar

Reiste uspes til bulgaria i fjor (Bourgas). Vi havna på et 3-stjerners møkka hotell i en liten bakgate... Utsikten fra rommene gikk videre i en annen bakgate... Rommene var greie nok, men de var dritvarme - null air condition..

6399397[/snapback]

Skal også reise med apollo til samme sted..men det var ikke langt fra stranda da? er mest opptatt av det egentlig.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med uspesifiserte reiser? Skal en uke til Bulgaria uspesifisert. Tenker spesielt på om sjansen er stor for å havne langt vekk fra alt mulig, veldig dårlig standard osv.

6388263[/snapback]

Uspesifisert er håpløst, man havner mest sannsynlig på et skittent rom med hull i gulvet og en armè med kakkerlakker.

Lenke til kommentar
Uspesifisert er håpløst, man havner mest sannsynlig på et skittent rom med hull i gulvet og en armè med kakkerlakker.

Håper du vet at det finnes regler på hva slags standarder de kan gi deg? Nå er ikke jeg sikker på hvor lavt det går, men din mening hørtes rett og slett veldig fjern fra virkeligheten. Fint om du kommer med eksempler også, i stedet for å bare slenge ut sånt.

Første regel er å drite i hotellet du blir plassert på. Du kommer ikke til å tilbringe mer enn nettene der likevel.

Har reist uspesifisert og har bare positivt å si. Ofte er det mye penger å spare på "hoppe-på-turer".

Edit: jeg hater tastaturet mitt... Det er fullt av eplenektar....

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

6399397[/snapback]

Skal også reise med apollo til samme sted..men det var ikke langt fra stranda da? er mest opptatt av det egentlig.

6408139[/snapback]

Mener å huske at vi gikk en drøy kilometer til stranda.. var helt håpløst!! Ikke var det basseng der heller...

Lenke til kommentar

6399397[/snapback]

Det er derfor det heter uspesifisert.... Dere var heldige som fikk bytta, siden det ikke var noe galt med hotellet. Å få air-condition når man reiser uspesifisert er ikke akkurat noe som man kan forvente.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Reiser du i høysesong er det større sjanse for at du havner på et mindre bra hotell. De fyller opp restplassene på de beste hotellene først.

6416021[/snapback]

Gjør de? Så de som bestiller restplass til en dyrere pris før det blir satt ned enda mer får muligens bedre hotell?

Lenke til kommentar
En restplass er vel ikke nødvendigvis uspesifisert.

Det jeg har hørt i alle fall, at de fyller opp de beste hotellene først. Det virker jo egentlig logisk nok.

6417544[/snapback]

Nei, men det er jo uspesifiserte restplasser jeg har snakket om her hele tiden.

Lenke til kommentar
Regner bort på ferie i Bulgaria

:tease:

6422595[/snapback]

Men det er ikke noe nytt. Er ikke lenge det skal regne der nede før ting begynner å flyte rundt i gatene. Er ikke anlegg for a ta unna store vannmasser i gatene der. Heldigvis er det lenge mellom vær gang det er SÅ gale, men oversvømte gater har det vært der en gang vær gang jeg har vært i Bulgaria. En dag på 2 uker er dog lett å leve med :)

Lenke til kommentar
Regner bort på ferie i Bulgaria

:tease:

6422595[/snapback]

Men det er ikke noe nytt. Er ikke lenge det skal regne der nede før ting begynner å flyte rundt i gatene. Er ikke anlegg for a ta unna store vannmasser i gatene der. Heldigvis er det lenge mellom vær gang det er SÅ gale, men oversvømte gater har det vært der en gang vær gang jeg har vært i Bulgaria. En dag på 2 uker er dog lett å leve med :)

6422656[/snapback]

Det er jo meldt drittvær framover.. Er ganske ergerlig å vite at jeg skal forlate sommeren her i Norge for regnvær i Bulgaria..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For de som er interessert, her er min erfaring etter en uke på "Sunny Beach" i Bulgaria.

Reisen: Flyet forsinket i over 6 timer. Det gjorde derimot ingenting, siden Apollo var såpass oppegående at de ringte og sa ifra, slik at vi fikk en dag i Gøteborg. Flyet var trangt, men hva kan man forvente? Imponert at de viste film på en såpass kort flytur (ca 3 timer). Ellers så vil jeg påstå at svenske charterturister er mer harry enn de norske. Her snakker vi allsang av svenske drikkeviser - samt ellevill jubel når vi landet. Sist gang jeg reiste med charter fra Norge var det kun en beskjeden applaus. Det hjelper heller ikke på humøret at vi måtte stå i tidenes lengste (og tregeste) passkø. Og når vi trodde vi hadde ventet nok, så måtte vi også stå i en lang og elendig organisert kø for å få vite bosted. Denne køen ble ekstra flott fordi vi sto bak en gjeng med svensker som hadde startet festlighetene for mangfoldige timer siden, og da selvfølgelig måtte tråkke på alt og alle rundt seg.

Hotell: Det første rommet vi kom til var totalt uakseptabelt. Det var skittent, spindelvev overalt, flekker på sengetøyet samt at sluket på badet var tettet igjen av gamle hår og mose. I tillegg var veggene syltynne, så alt som ble sagt/gjort i naborommene kunne høres. Da vi tok opp problemet med Apollo fikk vi beskjed om at det ville ta noen dager, samt koster 800-100 kroner pr person å bytte hotell. Dette ordnet seg derimot da vi snakket med hotellresepsjonen, og fikk tilbud om å bytte til den nye delen av hotellet. Dette kostet 96 Euro - overkommelig.

Været: Upåklagelig, litt skyer de siste ettermiddagene, men ikke noe å klage på. Ikke like hett her som i Hellas.

Restauranter/mat: Sunny Beach er et grusomt og harry feriested. Samtlige av restaurantene hadde live underholdning, ikke en veldig dårlig idè i utgangspunktet, men når volumet er skrudd så høyt opp at man må heve stemmen er det plagsomt. Det hjelper selvfølgelig ikke at de innleide artistene sugde til de grader. Det hjalp heller ikke at samtlige restauranter/utesteder hadde innkastere som ikke tok nei for et nei. NEI, det er ikke kult at innkasterne har lært seg enkelte svenske/norske uttryk.

Maten var ikke spesielt god (les: vond), men forholdsvis trygg. Hadde null problemer med magen.

De hadde derimot veldig mange gode drinker. Kjøpte bl.a en meget god strawberry daquiri.

Strand: Stranda var helt ok, det samme var rensligheten. Men, hvis du liker dykking/snorkling så er ikke dette stedet for deg. Sand, sand og mere sand.

Shopping: Mange butikker, men samtlige hadde mer eller mindre samme utvalg. Masse "merke"-varer, men alt er selvfølgelig fake. Dessuten ble jeg nesten sjokkert over alle våpnene de selger; Her ble det solgt alt fra "Stun-gun" til ninjastjerner.

Avreise: Ble hentet med bussen litt over 3 timer før flyet skulle ta av. Bussturen tok ca en halvtime, men vi måtte vente litt ekstra pga. en håpløs svensk familie som mest sannsynlig lå og sov. Da vi kom til flyplassen hadde det ikke blitt åpnet innsjekkningsskranker, så vi måtte vente en god stund i varmen utenfor. Da vi endelig fikk sjekket inn var det en ny kø. Denne gangen for passkontroll samt sikkerhetskontroll. Dette ble enn ny høydare. I steden for å plassere passkontrollen først, som faktisk tar lengst tid, hadde de satt sikkerhetskontrollen først. Så når vi endelig kom oss gjennom sikkerhetskontrollen (ikke at det var en kontroll, ettersom vaktene hadde mer enn nok med å le av håndbagasjen til folk, og overhodet ikke registrerte at det det pep når vi gikk gjennom metalldetektoren), måtte vi stå i nok en kø for passkontroll. Dette er jo en mye bedre løsning enn å gå i passkontrollen først, for så å bare gå rett gjennom sikkerthetskontrollen. Flyet var utrolig nok presist.

Øvrig: Den siste dagen slo hun jeg reiste sammen med tåa si, og jeg måtte bort på Apollo-kontoret for å komme i kontakt med en lege. Etter å ha hamret på døra en stund, fordi Apollo ikke ville åpne pga. pause, så ringte de legen for meg, og ba meg gå til rommet og vente der. Da jeg kom på rommet ble jeg oppringt av Apollo, de ville at jeg skulle vente utenfor hotellet for å ta med meg legen inn på rommet - dette var fordi det var en annen lege som opererete på dette hotellet, og han ville ikke like det hvis det kom en konkurrent. Jeg venter og jeg venter, etter over 1 time går jeg tilbake til Apollo for å få nummeret til denne legen så jeg kan ringe selv. Det fikk jeg, og da jeg ringte han fikk jeg vite at han ikke hadde tenkt til å komme, pga. at han ikke ville starte en krangel med hotellegen. Dette hadde han visstnok sagt ifra om til Apollo, men de glemte visst å si det til meg. Da vi endelig kom oss til legen, sa han på sin gebrokne Engelsk etter 2 minutters vurdering: It's not broken. 20 minutter senere var vi i en ambulanse på vei tilbake til hotellet. Det må også nevnes at når hun dro på sykehuset hjemme i Norge for å undersøke tåa, så ble det fort påvist et brudd.

Prisnivået var meget ok, totalt brukte vi ca 10k på hele turen, inkludert hotellbytte og lommepenger. Disse pengene inkluderer 3 måltider pr dag på restaurant.

Til slutt må jeg nevne at jeg overhodet ikke er kresen, var på øyhopping i fjor og levde der på de minste og billigste rommene som fantes. Det eneste jeg forventer av et sted er at det er rent, noe det første hotellrommet overhodet ikke var.

Det blir nok ingen ny tur til Bulgaria for min del, neste år blir det Afrika, Interrail eller Italia.

Sunny Beach - Burgaskysten - Bulgaria: 1/10. :thumbdown:

Edit: Skrivefeil

Endret av 2ern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...