Gå til innhold

WD 320 gb - 800 kr. Fornuftig kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Så nå at denne harddisken fra Western Digital var på salg hos PSdata. Jeg synes dette var veldig billig, og merket er jo også kjent.

Harddisken jeg er på jakt etter skal brukes til backup og andre ting, så den må helst ikke gå for fort i stykker. Ville først ha ekstern HDD, men fikk anbefalt at interne er mer stabile. Kan noen bekrefte?

Hva syns dere om den?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Så nå at denne harddisken fra Western Digital var på salg hos PSdata. Jeg synes dette var veldig billig, og merket er jo også kjent.

Harddisken jeg er på jakt etter skal brukes til backup og andre ting, så den må helst ikke gå for fort i stykker. Ville først ha ekstern HDD, men fikk anbefalt at interne er mer stabile. Kan noen bekrefte?

Hva syns dere om den?

Goscinny ;)

6388251[/snapback]

Såvidt jeg veit er det vel null forskjell mellom en ekstern og intern disk, siden det eneste som skiller er firewire/usb tilkobling for overføring. Dog er eksterne disker mer utsatt for skade siden de somregel blir transportert rundt omkring.

Western Digital vil jeg gladlig anbefale, pen pris på 320GB også :)

Lenke til kommentar
Hei!

Hva syns dere om den?

Goscinny ;)

6388251[/snapback]

enig, den var billig..... brukte en periode WD HD og disse var helt OK.

når det gjelder stabilitet, så er jeg litt uenig. kjører nå to kabinetter med Maxtor HD og gjør samme nytte. fordelen at jeg kan ta disse med meg hvis jeg trenger.....

hvis du skal bare bruke den til backup og er ikke avhengi å ta den med deg, så er det bare å bestille.....

Lenke til kommentar

Jeg har to stykk av SATA-versjonen i hus. Stille, raske og kjølige er stikkord.

Eneste som er negativt med denne disken er jo at det er PATA. Dumt å ha PATA disker "for framtiden" :p

Jeg ville heller gått for Denne eller Denne

6389145[/snapback]

Det er nettopp en god idé å kjøpe PATA i dag. For da kan disse portene på hovedkortet utnyttes til slike disker, og etter hvert som PATA forsvinner så kan SATA-portene "fylles opp" med disker. Med andre ord, mindre behov for eventuelle ekstrakort for flere disker.
Lenke til kommentar
Hei!

Hva syns dere om den?

Goscinny ;)

6388251[/snapback]

Tips : Kjøp deg den "gammle" xboxn, mod den og dytt inn en slik 320gb. Da får du på en måte en ekstern disk. På xboxn kan du kjøre ftp, mediacenter osv. Genialt. Den kan du slå av og på ettersom du trenger å skrive/lese.

Har allerede en xbox med en 320gb i. Tenker jeg kjøper en Xbox til og enda en 320gb.

dvs at du får en filserver for snaue 2000kr

(800kr for xboxn 800 for disken og 200 for modden)

Tar jeg ikke helt feil så kan du ofre dvd romen i xboxn og sette inn en ekstra disk. Da kan man jo feks sette inn 2x320gb og da er man jo oppe i en 600gb filserver og det er jo ikke verst :thumbup:

siden 320gb er vel de man får mest gb per kr.

men uansett, lykke til super disk den der, har iallefall funket hos meg i en månede :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...