haglemann Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg klarer ikke å installere Windows XP. Nå begynner jeg å bli lei av våkenetter - så jeg håper noen har et tips eller to! Problemet oppstår i det filene er kopiert til harddisken, og maskinen skal restarte. Etter restart får jeg beskjed om at det er 'feil ved oppstart av operativsystem'. Først trodde jeg det var et problem med raid-driverne, ettersom jeg installerte på en sata-disk etter at jeg tidliger har brukt IDE. Men jeg får samme feilmelding når jeg prøver å installere på nytt på en ide-disk.. I dag forsøkte jeg å bytte hovedkortet.. Samme feilmelding. Datamaskinen starter fint fra hd som allerde har installert windows, så problemet er ikke at den ikke booter fra harddisken.. Men hva er problemet?? Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei. Har du prøvd å bytte cd da? Kan nesten med sikkerhet si at det er cd`en det er noe galt med. Prøv å bytt cd og se om problemet fremdeles oppstår. Eventuelt prøv en annen Windows versjon og se om det blir like galt. Lykke til. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Ja, glemte visst å si det. Har prøvd en annen windows cd jeg har liggende (media center) - samme resultat Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei! Forsøk diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD for å sjekke etter feil i minne og harddisk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå