k-orm Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Jeg trenger en tastatur erstatter ! Har hovedkort/bios som ikke vil boote OP hvis det ikke er tilkoblet tastatur. Er det noen som vet hvordan man kan lage en Tastatur dummy selv ? Kortet har en 5-pins DIN tastatur inngang. Lenke til kommentar
Yassir_6856 Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 eeeh.. kva ned eit vanleg tastatur?? :wink: kvifor skal du ikkje ha det??? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Fordi boksen skal fjernstyres via LAN, og at kortet ikke passer serlig bra i kabinettet ;-> (må borre et eksta hull for å koble i tastatur) [ Denne Melding var redigert av: k-orm på 2002-10-14 01:03 ] Lenke til kommentar
Yassir_6856 Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 trur du kan gå inn i bios og endre innstillingene, er vanligvis noko slikt som "Halt on: - All errors - All, but keyboard - ...." boot opp med eit vanleg tastatur og fiks innstillingane :wink: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 jepp.. hadde den funksjonen på den første maskinen jeg hadde (486 sx/25), så det skulle bare mangle at en nyere maskin ikke har det. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Nei, ingen slik innstilling i bios (Award 4.51). Ingen på forumet som driver med DIY elektronikk til datamaskiner ? (det finnes færdigbyggde keyeboard dummys å få kjøpt, men tengte jeg skulle lage en selv) Lenke til kommentar
Erra Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Er det en Compaq? I såfall sett maskinen til "Server" en eller annen plass i BIOS så booter den uten tastatur... Om det er en Compaq og du ikke har Server valget kan du bruke ei fil kallt: NO_F1.COM Fra Compaq's sider: SP0667.EXE - NO_F1.COM All Compaq 386 and 486 based machines have the ability to run without a keyboard attached. Some Compaq machines allow the user to select this mode of operation by selecting "Network Server" mode in their setup program. For those that do not offer this option NO_F1.COM is a DOS based program that is run one time which sets a bit in CMOS that instructs the BIOS not to wait for a keystroke after displaying the "Press [F1] to continue" message. This Softpaq (SP0667.EXE) replaces SP0378.EXE which is an older version of NO_F1.COM. NO_F1.COM kan du laste ned her: ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp0501-1...1000/sp0667.zip Det er jo mulig denne fila funker med andre maskiner enn Compaq også...ikke vet jeg, men kan være verdt et forsøk.. [ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-10-14 01:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå