-Alex- Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, om jeg overklokker en pc jeg har kjøpt f.eks på Expert og noe galt skjer med maskinen slik at jeg må sende inn, klarer de da og se om jeg har klokket dersom jeg har stillt tilbake til originale klokkehastigheter? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hvis du har overklokket kraftig slik at noen komponenter har "smeltet" bort, så kan det nok bli vanskelig å få igjen det på garantien. På den annen side tviler jeg på at Expert har kompetanse eller ressurser til å finne ut hvorvidt du har overklokket eller ikke. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Så dersom man bare klokker litt så er det vanskelig for dem å bevise at jeg har klokket? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hvis det er mulig å bevise må det være i logger på programmer som kan klokke og du har installert. Det er umulig hvis det er ingen fysisk skade og du har fortmatert og det ikke ligger noe igjen i bioser. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Bare så det er sagt så sendes alle datamaskiner inn til Infocare fra Expert nå og der har de ganske dyktig personell som såklart prøver for harde livet å finne ut om den er klokket eller ei hvis prosessoren plutselig går i stykker. Hvordan har du tenkt å stille klokkefrekvensene og slikt tilbake med ødelagt prosessor? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Bare så det er sagt så sendes alle datamaskiner inn til Infocare fra Expert nå og der har de ganske dyktig personell som såklart prøver for harde livet å finne ut om den er klokket eller ei hvis prosessoren plutselig går i stykker. Hvordan har du tenkt å stille klokkefrekvensene og slikt tilbake med ødelagt prosessor? 6387997[/snapback] Godt spørsmål. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bare så det er sagt så sendes alle datamaskiner inn til Infocare fra Expert nå og der har de ganske dyktig personell som såklart prøver for harde livet å finne ut om den er klokket eller ei hvis prosessoren plutselig går i stykker. Hvordan har du tenkt å stille klokkefrekvensene og slikt tilbake med ødelagt prosessor? 6387997[/snapback] Godt spørsmål. 6388007[/snapback] Jaha, er det et mysterium altså? Hva med å nullstille BIOS vha jumperen på hovedkortet? :!: Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Er det i de thele tatt mulig og klokke maskiner som er kjøpt på elkjøp, expert og lignende? trodde ikke det jeg. men hvis det skulle være sånn, så er de to bare og clear cmos med jumper. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Er det i de thele tatt mulig og klokke maskiner som er kjøpt på elkjøp, expert og lignende? trodde ikke det jeg. men hvis det skulle være sånn, så er de to bare og clear cmos med jumper. 6482317[/snapback] Som regel er det ikke overklokkefunksjoner i BIOSer til "Elkjøp-maskiner", nei. Man kan jo klokke litt med programvare, men mulighetene blir jo fremdeles begrensede fordi det ikke er gode sjanser for å kunne justere spenningene på den måten. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hva med alle hjelpemidlene i BIOS som hovedkort produsent reklamerer som, som µGuru, Asus NOS og MSI Core? Sistnevnte kan man sette på "Commander" og så overklokkes systemet med 11%. Tar hovedkortprodusenten ansvar hvis CPU går? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå