Medisinmannen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei. Har vært i syden en uke. Kommer tilbake. Slår på pcen. Går på badet og pusser tenna. Sikringen slår seg av! tar ut alle ledninger jeg har tatt i siden jeg kom, Slår på igjen sikringen. Alt funker. Setter i strøm kabelen til pcen: POFFH! Et smell og en slags "blits" kommer. Sjekker med et apperat om ledningen til pcen funker. Jepp. Åpner pcen. Lukter på strømforsyningen. Svidd Sommer ferie og heile pakka. "Shit. Jeg har jo klokket jeg!" Tenker jeg. Hva skal jeg gjøre? Har tenkt å resette cmos, ved å flytte opp jumperen. Men så? Skal jeg ta den ned igjen? Eller skal jeg slå på pcen som jeg ikke greier? Skal mest sannsynlig sende inn pcen til plassen jeg kjøpte den, så det er ikke lurt å ha klokket.... Har forøvrig: Dfi lanparty sli-d og Hiper type-r 580watt. Takker veldig mye for all hjelp jeg kan få! PeeWee Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Du skal koble om den jumperen i 10 sekunder og sette den tilbake igjen. Dette har ingenting med strøm fra PSU å gjøre, det er et batteri. Med forbehold om at prosedyren kan være forskjellig på andre hovedkort. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Har lest om den metoden. Har også lest at man skal slå på pcen når den er oppe, for å så slå den av igjen og ta ned jumperen. Tror nok at jeg må bare ta den opp ien 10-30 sek før jeg tar den ned. Går det ann å redde strømforsyningen tror dere? Takker for svar hårek. Edit: Får tilsendt ny strømforsyning av netshop! Endret 29. juni 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå