Sonymann Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, Jeg prøver for tiden å sette sammen en Excel-fil som skal kunne holde styr på mine golf-resultater. Jeg er kommet ganske langt, men ønsker å lage en grafisk fremstilling av fremgangen. Siden de to verdiene jeg vil at skal vises er plassert på diverse steder i regnearket, tenkte jeg at det kunne være lurt å sette de enklere sammen før jeg lar grafen ta over. Min tanke er derfor som følger: Jeg lager et ekstra "Worksheet". I det skal jeg hente frem datoen for runden, og poengene. Datoene er i celler etter dette systemet: G3 - J3 - M3 - P3 (altså bokstavene har to mellom hverandre, tallene likt) Poengene er i celler etter dette systemet: I30 - L30 - O30 - R30 (samme system som datoene, to bokstaver mellomrom og likt tall) Jeg har prøvd AutoFill-funksjonen (og Fill Down), men da får jeg alle cellene (dvs. G3-H3-I3-J3-K3 osv og I30-J30-K30-L30 osv.) Derfor lurer jeg på om det finnes en funksjon som kan automatisk fylle celler basert på et bestemt mønster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå