Gå til innhold

Hvilket skjerkort i prisklassen 600-1200 PCIe

Anbefalte innlegg

Burfte jeg gå for 2*7600GT i SLI (Lydløse), 1*7900gt eller bare 1*7600gt

Det blir den samme prisen for 2*7600gt som det blir for 1*7900gt eller halvparten for 1*7600gt

Må helst kunne spile en god del spill i 1680*1050 og helst koste så lite som mulig, Da jeg skal kjøpe G80 når det kommer ....

De delene jeg skal kjøre det med er 590SLI hk, X2 5000+ og 2gb ram :D

Må ha svar fort før de endrer prisen på pyton.no :)

PS... Penger er ikke det jeg har mest av i går'n så jeg klarer meg nok med 1*7600gt ville bare høre hva dere synes ...

Takker

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med et så rått system ellers, og at du skal spille på forholdsvis høy oppløsning vil jeg anbefale kanskje et enda sprekere skjermkort, eventuelt 7950 gtx, men det er jo enda mer penger. Kanskje gå litt ned på prosessoren og dermed få litt mer penger til å investere i skjermkort?

mvh

theck1 :)

Lenke til kommentar

Skal jeg sette opp et oppsett sånn som jeg har tenkt da ...

7600gt er vel greit nok det fram til G80 kommer utpå høsten eller nærmere juletider :D

Sitter 70% med andre ting enn spilling så da liker jeg og ha litt kraf og er ikke så kresen på skjermkortet ...

Synes bare det blir litt overkill og kjøpe eks. 7950GX2 til 4000,- og noen månder senere kjøpe G80 og nesten kaste 7950GX2 :hmm:

Jeg kjøper selfølgelig ikke X2 5000+ før etter 24juli hadde egentli planer om midt i august en gang. Og da for jeg X2 5000+ til litt over 3000,- :D

Lenke til kommentar

Jeg ville mye heller ha kjøpt ett 7900gt. Dette kan lett gjøres meget lydsvakt. Og det er heller ikke umulig å gjøre det lydløst. Og med alt snakker vi godt under 3000kr. Da har du ett godt kort lenge, så kan du kanskje vente litt med G80 til de værste prisene har gitt seg.

Lenke til kommentar

Ja, ikke sant. Dobbeltkjerneprosessorer fra AMD er vel egentlig litt bortkastet å satse på nå (i alle fall de dyreste modellene), men litt uti juli blir det selvfølgelig andre boller.

Siden du skal kjøpe deg et G80-kort, så klarer du deg vel med et 7600GT-kort vil jeg regne med. Hva er det du har tenkt til å spille egentlig?

Lenke til kommentar

Disse og mange fler =)

-Counter-strike source

-Alle battlefield spillene utenom vietnam

-Half-life og Half life2

-Morrowind og etter vært Oblivion

Og en god del til :D

Har vel rund 30 orginale og noen ikke så orginale :p

Edit og Edit: Burdte jeg kjøpe det nå til 1188,- eller vente til jeg bestiller resten ?

Helst svar for da pyton.no sikkert forandrer prisen for da de ser det er en feil ...

Edit2: noooooooooo prisen er endra til 1600,- :cry:

Bestilte igår men så avbestilte jeg siden jeg ikke var sikker :cry:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Det var synd the ghost.

Siden du skal ha g80 når dette kommer, så gå for et svakt og billig kort foreløpig, og heller spar så mye penger du kan til dette kortet, er redd det ikke vil bli billig ;)

Vil du heller spille fete spill nå på pen & glatt grafikk, gå for en høyere modell, feks 7950 :)

lykke til!

Lenke til kommentar
Skal jeg sette opp et oppsett sånn som jeg har tenkt da ...

7600gt er vel greit nok det fram til G80 kommer utpå høsten eller nærmere juletider :D

Sitter 70% med andre ting enn spilling så da liker jeg og ha litt kraf og er ikke så kresen på skjermkortet ...

Synes bare det blir litt overkill og kjøpe eks. 7950GX2 til 4000,- og noen månder senere kjøpe G80 og nesten kaste 7950GX2  :hmm:

Jeg kjøper selfølgelig ikke X2 5000+ før etter 24juli hadde egentli planer om midt i august en gang. Og da for jeg X2 5000+ til litt over 3000,-  :D

6387476[/snapback]

Tull å kjøpe SLI 7600GT om du likevel skal oppgradere igjen når G80 kommer. Et 7900 får du kanskje solgt igjen senere, men 7600GT tviler jegvil være mye verdt når neste generasjon kommer.

Jeg er selv av oppfatningen at det er tull å velge SLI ved mindre du sikter mot å få bedre ytelse enn det et enkelt top-kort i nåværende generasjon kan gi deg. 2 stk svakere kort til halve prisen gir deg nesten aldri noe bedre ytelse, de er vanskeligere å få solgt senere til en god pris, og det finnes fremdeles noen ufordeler i å bruke SLI framfor et enkelt sterkt kort.

Fannt ikke en nettressurs som har testet 7600GT direkte mot 7900GT, men her er ihverfall en side som kan gi deg en idè om ytelsen til 7600T i SLI.

http://www.nvnews.net/reviews/xfx_7600gt_xxx/index.shtml

Og her er noe benchmarking av 7900GT http://www.gdhardware.com/hardware/video_c.../7900gt/004.htm

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ok da vill jeg gjerne høre hva det beste skjermkortet til 1000,- for spilling er ..

Komplett.no har tilbud på 6800xt med 128mb til ca. 600 er det noe særlig ?

Ellers har jeg sett på X800GT og åssen yter de forselige korta iforhold til x800gto ?

Det er det en venn av meg som har og han spiller bf2 i 1280*1024 helt greit ..

PS.. jeg overlever på 1280*1024 :cool:

Lenke til kommentar

Jepp bare midlertidig

Da har jeg 2 forslag:

-X850 pro

-X800GT EVO

-6600gt?

-7600gs

Kommer med flere etterhvert som jeg finner de ...

Kom gjerne med andre forslag i prisklassen 600-1200

Det var vel det jeg fant ...

Det mest aktuelle er vel X850 pro? Er det mulig og åpne noe eller softmodde det til xt

Er det store klokkemuligheter på det ?

Skal google litt nå :D

Kom over denne modden, vil den funke eller må jeg ha en vivo utgave av kortet ?

glem det med vivo... så nå at det hadde det :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Nå blei jeg litt urolig her :ohmy:

På den modden som gjør pro til xt er det et bilde og der står det noe sjokerende ...

l_00004780.jpg

Det er bilde av x850pro PCIe kanskje med VIVO ... Bilde er fra pixmania.no

vivo.jpg

Og detta er bilde av x850pro AGP med vivo ....

Under bilde på linken står det:

All VIVO cards can be identified by this yellow CD-Audio connector near the power plug. If your card has not got this connector, it is not VIVO and can not be modded.

Hvis man da ser på det øverste bilde så er det ikke noen gul kontakt :ohmy:

*Men det står i teksten i prisguiden at det er vivo ...

aseax850p-v_3.jpg

Her er et bilde av x850pro PCIe fra prisguide.no

Hva er det som stemmer/er rett ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...