gorane Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Min kjære far har fått et problem med PC'en sin. Nå vil windows plutselig ikke starte, det kommer til den første windwos-skjermen, men da dukker en blåskjerm opp (kernek_inpage_data_error) og maskinen starter opp på nytt. Samme skjer hvis jeg prøver safe mode. Hva kan problemet være? Prøvde å søke litt på nettet, uten at jeg ble særlig klokere. Han har ikke lagt inn noe nytt hardware eller software i det siste heller. Han slo av PC'en på torsdag, da funket den finy. Dro på hytta, tilbake i går kveld og da var det bom stopp. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, Fant ikke så mye om dette, men så vidt jeg skjønner kan det dreie seg om feil i CMOS (Hvilket det antagelig ikke er siden denne ikke er endret), feil med RAM, som jo er mulig, eller at han har fått et boot sector virus som kanskje er det mest sannsynlige. I så fall må du lage et boot diskett/CD med et antivirus program og starte opp fra denne. Du kan lese litt her f.eks.: http://www.smartcomputing.com/techsupport/...=&ErrorID=23365 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (kernek_inpage_data_error) Kernel er bedre enn kernek. Får du alltid den samme feilmeldningen, intet mer eller mindre.? Reset biosen, kontrollere hardisken og minne med test progs som du finner gratis på weben. Lenke til kommentar
gorane Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Klarer ikke helt å finne ut hvordan jeg lager en såkalt boot-cd fra et virusprogram noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå