ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) i går kveld fant jeg ut at jeg skulle rense cpu kjøleren min (orginal boxed intel). når jeg skulle ta den av hk`et fant jeg ut at den satt jævlig hardt fast i forhold til kjøleren på en AMD a64 3500+! jeg tankte, det er jo bare en lusen celeron prosessor til 450spenn, så jeg bare tok tak i kjøleren og dro den ut av HK et (jeg hadde løsnet og fjernet alle skruer osv.) når jeg fikk av kjøleren og kastet et blikk ned dær CPU`en skulle være så jeg at dær var det var tomt gitt!! så snudde jeg kjølern forsiktig, og så at DÆR satt CPUen! fast på kjøleren! jeg prøvde å dytte forsiktig på den for å se om jeg fikk den av.. men neida! den satt/sitter dønn fast! jaja tenkte jeg, får prøve og sette cpuen med kjøleren på plass før jeg klarer å hærpe den. men neida! man _MÅ_ ha av kjøleren for å få pinenne på cpuen nedi hulla på HKet! ossen får jeg CPUen av kjøleren! har noen bilder av ossen det ser ut, btw sry for fucka bilder: Endret 26. juni 2006 av ThE-fReaK Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Bruk en hårføner, varm opp prosessoren, og vri den forsiktig av. Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 takker!! skal prøve det! kom gjerne med andre forslag om du eller noen andre har det! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 takker!! skal prøve det! kom gjerne med andre forslag om du eller noen andre har det! 6387030[/snapback] Legg den i frysern en times tid Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 i frysern?! blir den ikke så kald at den sprekker da? (ca -18c) gjelder ikke det meg hårføner også? fant ikke hårføner.. men hvis det er trygt å legge den i frysen så skal jeg prøve det Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 i frysern?! blir den ikke så kald at den sprekker da? (ca -18c) gjelder ikke det meg hårføner også? fant ikke hårføner.. men hvis det er trygt å legge den i frysen så skal jeg prøve det 6387382[/snapback] Tror det er trygt ja, hørt om mange som har prøvd dette med hell Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 i frysern?! blir den ikke så kald at den sprekker da? (ca -18c) gjelder ikke det meg hårføner også? fant ikke hårføner.. men hvis det er trygt å legge den i frysen så skal jeg prøve det 6387382[/snapback] Prosessorer tåler nok mer enn -18 Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 ja, når jeg tenker meg over så jør de jo det! har jo set storm og overklokk, de har jo ca -80 på sine Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 ja, når jeg tenker meg over så jør de jo det! har jo set storm og overklokk, de har jo ca -80 på sine 6387566[/snapback] Nettopp! Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Sett den tilbake i pc'en kjør prime95 på fullload i 30min ta den ut og den løsner. Hadde samme feil på min p4 prescott. Kjørte prime en times tid. så var kjølepasten som smør Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 WiSLE, sikkert fin idè.. har bare et prob, jeg får ikke CPUen på HKet pga kjøleren! jeg må ha den av før jeg kan montere den!! det fryseboks trikset virka ikke! andre idèer?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Du må varme den opp, hvordan, hva med stekeovnen? PS: Har ikke teste det selv så du gjør det på egen risiko. Temp ca 50c burde være nok. Endret 26. juni 2006 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 ta et pittelite flat skrujern å prøv å dirke litt mellom kjøler å cpu! Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 har prøvd med skrujern.. den sitter DØNN fast! venter til jeg finner en hårføner og prøver med det.. hvis ikke det funker kjøper jeg like godt en ny CPU Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 fikk den av! trikset tik "kremt" virka! den måtte bare ligge i en times tid etter jeg hadde tatt den ut av frysen! jeg tok den ut, gikk å så den nye filmen til G rider. så gikk jeg opp på romet mitt, dytta litt på CPUen og vips! dær løsna den! Lenke til kommentar
ThE-fReaK Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 oiii.. tempen sank fra 65*c uten loade til 47*c uten loade Lenke til kommentar
Damp Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det samme skjedde med meg, det var min første selvbygde pc, jeg skulle ta av greia for å sette på kjølepasta, og prosessoren fulgte med. Jeg ble livredd, tok bare og lirket den av med en tapetkniv. Funket fett for meg det Endret 27. juni 2006 av pcbygger91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå