Gå til innhold

Tundra 1032X vs. Zepto Znote 6214W

Anbefalte innlegg

Heisann...

Da jeg greide å oversvømme min "gamle" bærbare i rødvin, er tiden inne for å kjøpe en ny. Og det begynner å haste... Har ikke fått sjekke de siste tilbudene, men har lagt merke til PSData sitt tilbud på Tundra 1032X:

Intel Pentium-M 2.0GHz Prosessor "Sonoma"

1024MB DDR PC-333 Minne

80GB IDE 5400RPM Harddisk

DVD±R/RW DL Brenner

Skjerm: 15.4" WXGA 1280x800

Grafikk: nVidia GeForce GO 6600 128MB

Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit

Batteri: ca 4 Timer

Garanti: 2år

Vekt: 2.9KG

Dimensjon: Bredde 355mm Dybde: 255mm Høyde: 30mm

Tilkoblings porter 1x FireWire 1x Kortleser (MMC/SD/MS/MS) 1x Cardbus type II 1x RJ-11 for modem 1x RJ-45 for 10/100 LAN 1x TV-ut 4x USB 2.0 1x VGA for ekstern skjerm/projektor

Har tidligere erfaring med Tundra, og har forsåvidt vært fornøyd. Ser samtidig at Netshop har et tilbud på "Zepto Znote 6214W" :

Skjerm: 14" WXGA (blank), 1280 x 768

Prosessor: Intel Core Duo T2400 @ 1,83 GHz

RAM: 512 MB x 1

Grafikk: nVidia GeForce Go 7600 - 512 MB

Harddisk: 60 GB (5400 RPM)

DVD-brenner: 8x dual layer

Nettverk: LAN + WLAN (a/b/g)

PCMCIA: Ingen

Antall USB: 4

Video ut: VGA + S-video

Audio: inn/ut

Annet: Modem, blåtann, firewire og 3-i-1 minnekortleser

Spesielt: -

Operativsystem: Windows XP Home

Batterilevetid: 2t 45 min.

Vekt: 2,3 kg

Garanti: 2 år

Ser at denne maskinen har "Intel Core Duo", noe som jeg ikke er helt inne på. Er dette bedre enn prosessoren til Tundraen? Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvilken jeg skal velge. Kommer til å bruke maskinen til sufing, film, musikk, skolearbeid og kanskje litt spill.

Er det noen der ute som har erfaring med noen av disse maskinene, eller som har hørt noe positivt eller negativt om disse? setter pris på all informasjon, og også andre tilbud i prisklasse opptil 10K.

Ha en fortsatt fin dag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, har å fått et litt fyldigere inntrykk av maskinen. Leste at skjermen var litt svak, noe som er litt kjipt. Skjermen på den forrige tundraen jeg hadde var også litt svak, og det ble vanskelig å finne rett posisjon å sitte i for å se film.

Noen som vet hvordan skjermen på Tundra 1032X er iforhold til Zepto'en?

Lenke til kommentar
Splitter ny test av Tundra maskinen (i dag) :)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=308714

6391045[/snapback]

For en dårlig test. Jeg har riktig nok aldri tatt de testene for seriøse, men den tok kaka. Har alle de som har kjøpt pcen fått sammep problem?

6392251[/snapback]

Maskinen som DinSide.no har testet kalles 1032XH og kommer med WinXP Home installert ( http://psdata.no/ps.asp?it=129052 ).

Maskinen som kommer uten operativsystem kalles 1032X ( http://psdata.no/ps.asp?it=128676 ). Jeg har lagt inn OS på to stk. 1032X, uten noen som helst problemer, og maskinene fungerer utmerket. 1032X kommer forøvrig ikke med denne "backup-partisjonen" på harddisken som DinSide nevnte. Synes det er utrolig dårlig av DinSide.no og vurdere maskinene utifra dette "problemet".

For kompetente brukere er det jo ikke værre enn å fjerne denne "backup-partisjonen", formatere hele harddisken og legge inn OS på ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...