MrLee Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Tja, hvis du fjerner stativet og lukker minirommene bak ser det ikke så mye ut som en fotosekk. Det kan se ut som en laptopsekk om det er mer fordelaktig (som regel ikke) Selv ser jeg på Tamrac Velocity 7... http://tamrac.com/5747.htm Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg kommer nok til å kjøpe en slik i London med tider og stunder. Der kan du få en i en passende mellomstørrelse for 100 gbp. Jessops sender vel også til Norge, hvis du likevel tar tjansen. Jeg synes ikke det er så mye gambling. Hvilken modell tenker du på? Har sett litt på siten, og etter det jeg kan se er 206 (fy for en pris) eller Hadley serien de mest relevante. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Tror det var Hadley. Skal se om jeg kan finne frem et av de bladene annonsen stod i. Den har vært annonsert til den prisen siden mars, i alle fall (i Practical Photography, blant annet). Den var i alle fall i klassisk tan-utførelse. Det kan ta litt tid før jeg finner svaret. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Kjøpte meg en Domke "fake" på eBay. Kvaliteten er like bra. Problemet er størrelsen. Den så liten og snerten ut på bildet, men så fikk jeg se et annet ett Den er ENORM. Like stor som Domke F1X. Lurer på å selge den å kjøpe en mindre en annen gang. Har ikke fått den enda. Domke F6 så passe fin ut... hmm.. Endret 28. juni 2006 av dan1el Lenke til kommentar
Grado225 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har bestilt en slik fra FotoVideo: http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14288 Får den visst imorgen, 29/6. Venter i spenning. He, he. Tror ikke du går ubemerket med den, ihvertfall ikke hvi du pakker den slik bildet viser (på fotovideo). 6401456[/snapback] Nei, fant ut at den ble for stor jeg også. Endret litt på kravene mine og gikk for en Lowepro Slingshot 200 AW. Genial sekk for meg, enkel å "vri" foran på magen uten å ta den av for deretter å hente fram kameraet. Gir også god støtte til albuene når man tar bilder. I tillegg har den plass til f.eks. 4 linser og en blits. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Mottok nettopp min bag fra Kina.... Levert på døra og greier. Ble sendt på fredag, motatt på torsdag. 6 dager leveringstid.. over helgen. Imponerende. Men du verden for en kvalitet. Skulle tro den var laget til å overleve en verdenskrig. Bagen er tyngere enn både Lowepro Nova 2 og Lowepro Mini Trekker Classic. Bagen er mye mer praktisk enn Nova 2, da den ikke er så firkanta og stiv. Får plass D70, til alle objektivene mine (se signatur), blitz, lader og har fortsatt plass til mye mer. Tror dette blir en favorittbag! Lenke til kommentar
catzy123 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvilken bag var det du kjøpte? Den Domke etterligningen du nevnte ovenfor? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvilken bag var det du kjøpte? Den Domke etterligningen du nevnte ovenfor? 6406248[/snapback] Korrekt. Nesten identisk med Domke F-2. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Korrekt. Nesten identisk med Domke F-2. Har sett litt på den jeg også, men funnet ut at den blir for stor. Har innsett at det er begrenset hva jeg orker/ gidder å bære over skulderen, og da er F-6 nok et mye bedre valg. Får med kamera med objektiv, samt 2 løse objektiver i den (faktisk mulig å få med 4 objektiver + blitz, men da er det fullt og tungt). Forøvrig er det tilbud på den orginale Domke F-2 hos Amazon http://www.amazon.com/gp/product/B00009R88...5Fencoding=UTF8 . 91$ er ikke dårlig. Med frakt, moms etc. skulle den komme på rundt 1100 NOK hvis jeg har regnet riktig. Her i Norge koster den 2100! Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Som indikert over, ble det en Domke F6 på meg. Har hatt den en ukes tid nå, og må si at den er akkurat det jeg ønsket meg fra starten. Kameraet er lett tilgjengelig (derfor heter serien "shooters bag"), og rommer mer enn det man tror uten at den ser stor ut. Har hatt med kamera (påmontert objektiv), to ekstra objektiver og blitz samt ekstra batteri etc. uten at den er proppfull (skal jeg ha med mer, bruker jeg sekk iom at jeg ikke har tenkt å ødelegge ryggen). Lett å bære, pga av at den er relativt myk og former seg til kroppen. Kan også presses sammen slik at den lett kan pakkes ned i kofferten, hvis det skulle være aktuellt. Og sist men ikke minst, er den mye bedre visuellt enn mange av konkurrentene. Kjøpte den på ebay, og da ble prisen under halv pris i forhold til det man må betale i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå