leif666 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hatt to merkelige problemer. Bil 1: Jeg har bygget om bilen min, skiftet motor + alt elektrisk. Bilen er en Ford Scorpio 1988mod. Motor og ledningsnett er fra en Ford Scorpio 1996mod Bilen starter, går og trekker fint. Men når jeg gir full gass, bremser eller svinger hardt slutter turtelleren og bensinmåleren å fungere. Lyset som indikerer at det ikke er mer bensin slutter også å fungere. Bilen går og trekker like bra. Etter et par minutter fungerer alt igjen. (varierer fra 1 til 20min) Jeg fikk Ford til å se på den, men de fant ikke ut av problemet. Jeg har nå fikset det. Hva tror du var problemet? Bil 2: Ford Scorpio 1985mod 4x4 med 1991mod motor. Bilen fungerer perfekt i over et år, men så stopper den plutselig mens jeg er på veg til jobb. Bilen starter igjen, men stanser etter 3-5sek. Etter et par dager med feilsøking leverte jeg bilen inn til et lokalt verksted. De hadde bilen i 2 uker uten å finne feilen. De leverte bilen videre til Ford som hadde den i en uke uten å finne feilen. Når jeg sto og snakket med Ford-mekanikeren var det en som brøt inn i samtalen og sa at det helt sikkert var katalysatoren. Og når vi åpnet opp viste det seg at den fremre katalysatoren hadde blitt pulverisert, og tettet den bakerste. Derfor startet bilen, men når trykket ble for stort ble den kvalt Det lokale verkstedet og Ford synes det var flaut at de ikke hadde funnet feilen, så jeg slapp å betale. Tenk det, 3 uker med feilsøking :!: Greit å vite for andre som for samme problem med to katalysatorer Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hvis du brukte instrumentene fra 88modellen blir jeg ikke overrasket over at du har slike problemer med målerne Var vel i 89 de begynte å lage litt mer pålitelige instrumenter til scorpio. Selv sliter jeg bare med at turtelleren viser for lite av og til, men et lite kakk i dash'en ordner saken og turtelleren spretter opp på rett turtall. Og så er det selvfølgelig problemet med at turtelleren påvirkes av svinger. Hva ble løsninga? Gå over loddingene bak på instrumentet, eller en kontakt som ikke satt skikkelig? Problem 2: Hadde du dobbelt anlegg med 2 katalysatorer, eller gikk anlegget sammen til 1 rør under girkassa? Hvis du har en slik katalysator som meg så er den første biten av katalysatoren en gnistfanger. Innmaten i den løsna og skrangla fælt i min katalysator, men heldigvis gikk den ikke tett I helga fant jeg ut at katalysatoren jeg skrudde av delebilen var ribba for innmat, så nå kjører jeg rundt "uten" katalysator Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Hvis du brukte instrumentene fra 88modellen 6386916[/snapback] Nei, instrumentpanelet kom fra 1996mod. Sjekket alle koblinger/ledninger/kontakter på instrumentpanelet uten at det hjalp. Ford skiftet okså til et nytt uten at det fikset problemet. Du vet hvilken bil det er snakk om, gjør du ikke Bilder av biler her Hadde du dobbelt anlegg med 2 katalysatorer, eller gikk anlegget sammen til 1 rør under girkassa? Hvis du har en slik katalysator som meg så er den første biten av katalysatoren en gnistfanger. 6386916[/snapback] Hadde dobbelt anlegg med to katalysatorer på hver side. Den fremste er en gnistfanger, stemmer det Endret 26. juni 2006 av leif666 Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Såklart, du har jo nytypen dashbord og interiør du ja. Kan ikke huske på alt heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå