btkphp Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Håper noen kan hjelpe en totalt uerfaren med følgende problem: Jeg får ikke ett auto-refresh vindu til å lukke seg av seg selv: <html> <head> <META HTTP-EQUIV="REFRESH" Content="3;URL='oppdater.php?ctrlinprogress=' + ctrlinprogress"> <body bgcolor= "yellow"> <title>Oppdateringsvindu</title> <link rel="StyleSheet" type="text/css" href="stylesheet.css"> </head> <body> <?php if (!isset($_SESSION['ctrlinprogress'])) { $_SESSION['ctrlinprogress']= 0; } $_SESSION['ctrlinprogress']= $_REQUEST['ctrlinprogress']+1; If ($ctrlinprogress==4 ) { print("Kommando er utført, vinduet kan lukkes"); sleep(2); //vent 2 sekunder die("Kommando er utført, vindu lukkes"); } ?> <input type="button" value="Lukk vindu" onclick="window.close()"> </ul> </body> </html> Endret 26. juni 2006 av btkphp Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 -taggen er en fin ting. dessuten, hvor er session_start(); ? Lenke til kommentar
btkphp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) -taggen er en fin ting. dessuten, hvor er session_start(); ?[right][snapback]6386612[/snapback][/right] Hei, og takk for svar ! Jeg tok ikke med alt i forrige listing. Slik ser det ut: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html><head><META HTTP-EQUIV="REFRESH" Content="3;URL='oppdater.php?ctrlinprogress=' + $ctrlinprogress"><body bgcolor= "yellow"> <title>Oppdateringsvindu</title> <link rel="StyleSheet" type="text/css" href="stylesheet.css"></head><body><?php require_once('myweb_session.php'); //Innholder kall til session_start() require_once('myweb_db.php'); require_once('myweb_auth.php'); if (!isset($_SESSION['ctrlinprogress'])) {$_SESSION['ctrlinprogress']= 0; } $ctrlinprogress= $ctrlinprogress+1;$_SESSION['ctrlinprogress']= $_REQUEST['ctrlinprogress']; If ($ctrlinprogress==4 ) {print("Kommando er utført, vinduet kan lukkes");sleep(2); //vent 2 sekunder die("Kommando er utført, vindu lukkes"); } ?><input type="button" value="Lukk vindu" onclick="window.close()"></ul></body></html> Endret 26. juni 2006 av btkphp Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Og hvordan hadde du tenkt deg å vise innholdet i en variabel når du ikke viser apache at her skal det brukes PHP. <meta http-equiv="REFRESH" Content="3;URL='oppdater.php?ctrlinprogress=<?php echo $ctrlinprogress; ?>'"> Dette bør fungere. hvis ikke kan du bruke sleep(3); header('Location: http://blabla.com/oppdater.php?ctrlinprogress=".$ctrlinprogress."'); <body bgcolor="yellow"> Dette er ikke noe skal skal i <head>. Den skal istede for <body>, og de fleste foretrekker å ha dette i css. body { background-color: yellow; } Godt mulig at jeg er helt på bærtur, men da er det bare å si ifra, har ingen mulighet til å sjekke et det jeg har skrevet er korrekt. Endret 26. juni 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
btkphp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Takk for svar. Nå funker oppdateringen, men problemet er å få automatisk avsluttning av vinduet når CtrlInProgress når en gitt verdi. : elseif ($CtrlInProgress == 4) { print("Kommando er utført, vinduet kan lukkes"); print("<br>"); sleep(2); //---------------------------------------------------------------------------- //Det er denne die-kommandoen som ikke funker, vinduet fortsetter bare å oppdatere seg, ellers skiftes tekster som forutsatt ihht verdi av $CtrlInProgress.... die("Kommando er utført, vindu lukkes"); //----------------------------------------------------------------------------- } elseif ($CtrlInProgress > 8) { $ctrlinprogress=12; $_SESSION['ctrlinprogress']=12; print("Det oppstod en feil, prøv på nytt. Oppdater hovedbilde først."); } Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Problemet ditt der, er at en meta-refresh vil fungere uavhenig av php-scriptet. En die() dreper php-scriptet, og gjør at ingenting etter die() blir utført. Prøv derfor å få et javascript som lukker vinduet automagisk etter x antall sekunder, før die() kjøres. Lenke til kommentar
btkphp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Takk for gode svar Har kikket litt, og tror det burde la seg gjøre å lage ett "hidden" input-felt, for å kunne bruke "onchange-event til å kalle window.close(), men ser ikke helt for meg hvordan dette kan gjøres. Oppkall av javascript som du foreslo fikk jeg ikke til. Det har med mitt kunnskapsnivå å gjøre - huff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå