frank_jarle Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Jeg har surfet på endel siter i Asia i det siste, da jeg skulle spore hvor trafikken gikk, ble jeg temelig overrasket. Jeg har lagt ved endel av tracert`en som jeg gjorde, samt ført opp hvor disse IP`ene befinner seg på kloden. 194.19.39.41 (194.19.39.41) are located in Lysaker, Akershus (county), Norway 146.188.5.138) is located in Cambridge, England (country), United Kingdom 210.80.48.50) is located in Australia 210.80.3.42) is located in Fairfax, Virginia, United States 202.56.129.11) is located in Singapore Jeg har utelukket endel her, men som dere ser, det er utrolig mye unødvendig hopping frem og tilbake, jeg skulle surfe på en site i Singapore, greitnok at det går til england, så til Australia, men til USA og så tilbake til Asia blir litt tåpelig syntes jeg. Noen som har opplevd det samme? Bare for å spørre, er det noen som vet hvem som har dette nettverket? so-5-0-0.IR2.DCA4.Alter.Net [146.188.5.138] jeg prøvde å søke på "Alter" men kom opp til en liten ISP i Canada, som ikke virker som styrer dette nettverket. Hvis det er flere som vil prøve ut og se hvor IP addressene befinner seg gå til; http://www.antionline.com/tools-and-toys/ip-locate/ Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Dette kommer av peering eller samtrafikk-avtalene forskjellige isp'er har med hverandre. Disse avtalene forteller hvordan trafikken til og fra en isp's nett skal routes. Det er ikke den korteste veien, men den billigste (for isp'ene) :wink: Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: so-5-0-0.IR2.DCA4.Alter.Net [146.188.5.138]jeg prøvde å søke på "Alter" men kom opp til en liten ISP i Canada, som ikke virker som styrer dette nettverket. Hadde du giddet å skrive http://www.alter.net inn i browseren din så hadde du sett at det er telegiganten Worldcom sitt ipnett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå