Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke vannblokk med kjøle finner

Anbefalte innlegg

Det jeg mener er, Hvorfor har ingen tatt en f.eks thermaltake xp120 å laget den til en vannblokk. Dette må jo funke mye bedre enn en normal vannblokk, i tilleg så kan man ha en stillegående vifte stå å surre oppå der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi at den ekstra luftkjølingen på en lite delta (etter vannkjlingen har gjort sitt), gir så å si ingen resultat. Ikke ved midnre du har for liten radiator slik at varmen bygger seg opp unødvendig høyt i loopen.

-Stigma

6387134[/snapback]

Holder på å modde et chieftech m-atx kabinett. Blir litt for lite kjøling med radiatorn hengende rett under hdd. Rneste plass å hente litt ekstra kjøling er området rundt cpu.

P4 630 med 2 x 512mb kingstone, xfx 6800xt, seasonic s430w, thermaltake big water all in one, 4 x hdd og tv-kort. lydutslipp = en slapp fis :)

Lenke til kommentar
Det jeg mener er, Hvorfor har ingen tatt en f.eks thermaltake xp120 å laget den til en vannblokk. Dette må jo funke mye bedre enn en normal vannblokk, i tilleg så kan man ha en stillegående vifte stå å surre oppå der.

6386249[/snapback]

Tenkte egentli litt mer på en mer normal viftekjøler med hulromm inni til vann.

men Den duger nok godt nok, hvis jeg bare greier å finne en plass å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Mener at det er slik at vannet blir uansett ikke kaldere enn lufttemperaturen, da må jo bare denne greia lage mer varme ettersom den er høyt oppe i kabinettet og varm luft stiger, da kan man jo få dårligere temperaturer hvis jeg har rett.

Lenke til kommentar

Det blir det samme som å bruke en radiator som trekker luft fra kabinettet når man bruker en volcano4005. Og ved normale kabinetter med 120mm-strømforsyning, vil denne trekke luft gjennom bladene og ut av kabinettet. Det er ikke SÅ varm luft i kabinettet hvis man har en kabinettvifte eller to :)

Lenke til kommentar
Det blir det samme som å bruke en radiator som trekker luft fra kabinettet når man bruker en volcano4005. Og ved normale kabinetter med 120mm-strømforsyning, vil denne trekke luft gjennom bladene og ut av kabinettet. Det er ikke SÅ varm luft i kabinettet hvis man har en kabinettvifte eller to :)

6392313[/snapback]

Men det blir dårligere temperatur med en slik og en radiator, enn kun en radiator.

Lenke til kommentar

Som sagt, det kommer an på om du har et lukket (tett) kabinett eller ikke og luftstrømmen i kabinettet ellers. Og har du en effekthungrig CPU, blir det kaldere uansett :tease: Og jeg ser heller ingen bevis for ditt synspunkt. Jeg kan kun vise til gode testresultater på nett, jeg ;)

http://www.techniz.co.uk/modules.php?name=...wcontent&id=270

http://www.nvnews.net/reviews/thermaltake_...005/index.shtml

F.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...