Gå til innhold

hjelp! rask pc til 10k

Anbefalte innlegg

hei:)

skulle gjerne hadd litt hjelp til å bygge en ny og rask pc til rundt 10k. kunne gjrne hadd en pc med SLI men kunne startet med å bare kjøpt et skjermkort om gangen så kunne heller det andre kommet etterhvert når jeg får penger nokk til det. og helst burde prossesoren være 2 kjerneprossesor. ellers å står dere fritt til å sette sammen hva dere vil:)

er litt lenge siden jeg har bygget pc å er ikke helt oppdatert selv derfør tenkte jeg at jeg skulle komme hit å høre litt på expertene;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her spør han om noe til rundt 10k, og du gir han et oppsett til nesten 14k? Dessuten, S939 og floppy? Floppy er kanskje greit å ha, men S939 er på vei ut.

Dessuten tror jeg en god del andre har spurt etter noe lignende. Bare les litt nedover langs trådene :)

Kjapt overslag over hva ting kan koste:

Hovedkort: 1000kr

CPU: 2500kr

Skjermkort: 2500kr

Minne: 1500kr

Kabinett og PSU: 1500kr

DVD-brenner: 400kr

harddisk: 700kr

Dette er et kjapt overslag, og det vil ende på 10100kr. X2-CPU'ene til AMD vil falle ganske mye i pris i slutten av Juli, men det er ærlig talt ikke vits å vente hvis du ikke har tenkt til å reise noe sted i sommer :)

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Det kan være ditt forslag, men hvorfor gi et forslag som overgår budsjettet med 4 tusen kroner? Man sier et budsjett for at folk som gir forslag skal holde budsjettet. "Hei, jeg skal ha en ny bil. Max. 200 000kr." "Ok, se på denne her. Bare 1 million!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...