G Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er den blitt forlatt. Det var jo ikke så bra. Likte godt www.spywarewarrior.com sin Rogue Anti-spyware side. Har vært en stund siden jeg besøkte den da. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du glemte google talk under messenger Det er kanskje ikke så stort som MSN, men det bør da være mer aktuelt for enkelte enn noe av det andre som er listet opp. Selv foreldra mine bruker google talk liksom Google Talk Google Talk er Google sitt svar på MSN og baserer seg på den åpne kommunikasjonsprotokollen Jabber. Dette tillater alle som har tilgang til en jabber-tjener å kommunisere sammen uavhengig om de har google-konto eller ikke. På denne måten er nettverket mye mer fleksibelt og robust enn MSN. I tillegg til å kunne kommunisere ved hjelp av tekstmeldinger inkluderer Google Talk en talekommunikasjons-løsning med sylskarp lyd og på alle måter en upåklagelig kvalitet. For de som bruker gmail til daglig er Google Talk også tett integrert. Man kan både holde seg oppdatert på gmail-statusen sin ved hjelp av Google Talk klienten og man kan kommunisere live med gmails webgrensesnitt. www.google.com/talk/ Nå er ikke google talk noe annet en XMPP/Jabber, og det har jo pidgin støtte for, så det er litt vanskelig å skjønne hvorfor dette skal listes opp ekstra. For å bruke gtalk spesifikt må man jo ha gmail konto, og da har man jo klienten tilgjengelig på nett. Synes bare å nevne googletalk med egen rubrikk er en misforståelse som får folk til å tro at man må ha gmail konto for å bruke Jabber/XMPP. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei. Nå har ikke jeg lest igjennom tråden her, men jeg synes Comodo Internet Security er glemt under tja. Hvor blir det da. Må bli under sikkerhet. Comodo Internet Security finnes i 2 versjoner. En Pro versjon som koster penger og en vanlig versjon som ikke koster penger. Så den synes jeg skulle vært med Lenke til kommentar
johankj Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvorfor i all verden har dere med RealPlayer ? Den kom på andre plass i listen over de 25 veste data og it-produktene gjennom tidene, laget av PCworld. Men det betyr kansje ikke noe? Apple iTunes Et program til avspilling av musikk. iTunes er MALWARE! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Filezilla som FTP klient og server. Ellers WarFTP. Lenke til kommentar
offen Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jeg vil Annbefale "Aimp2", som etter min mening er av de beste musikkspillerene der ute. Ninite.com <-- finner mye som er greit og ha der, men også mye unyttig. Endret 4. mai 2010 av offen Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) syntes dere kan ta med xnview - bildeorganisering/fremviser og HFS - http file server. edit: ser mange har nevnt MPC. men MPC er ganske utdatert. gå heller for MPC-HC som fremdeles blir oppdatert. edit: enda et program som mangler om dere skal oppdatere guiden.. imgburn - brenne program. Endret 4. mai 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Tråden er vel også ganske utdatert ? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) la ikke merke til det.. for saken var på forsiden av HW.no edit: Endret 4. mai 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Wtf... ? jaha . Da var jeg litt rask på labben, hadde ikke regnet den vrien Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Får slenge på noen jeg savner fra lista: Secunia Personal Software Inspector - skanner maskinen din etter utdaterte programmer. winscp - secure ftp klient, versjon 4.2.1 er vel siste gratis stand-alone varianten. Truecrypt - Verktøy for å kryptere filer og disker. Kryssplattform, opensource og gratis Sandboxie - "Sandkasse"-program, sørger for at malware ikke tar over maskinen din. putty - ssh klient Softperfect File Recovery - lett program for å hente tilbake slettede filer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Det virker ikke som det er lagt særlig ressurser i oppdatering av artikkelen. Mye viktig mangler. Her er min liste over anbefalte programmer (ikke alt er gratis): Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Fant denne på forsiden jeg og.. Har den blitt oppdatert? Isåfall kan jeg like gjerne kritisere. OperaEn norskutviklet nettleser – en av verdens raskeste. Les mer om innstillinger i Opera i vår guide. Google Chrome Nettleser fra søkegiganten Google. En av verdens raskeste nettleser, og programmet har et ganske minimalistisk brukergrensesnitt, for brukere som setter pris på slikt. Hvorfor bedriver dere slik feilinformering? Det står her at Opera og Chrome er like raske, mens Opera faktisk er mye raskere. Endret 4. mai 2010 av ArilC Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Er det bare jeg som synes VLC er overvurdert? Det kan spille av veldig mange videoformater, men den gjør ikke det spsielt bra. Blant annet kan ikke VLC kjøre 1080p glatt på min PC, men Media Player Classic klarer det helt fint. Dessuten har VLC et av de verste UI-ene av alle mediaspillerne. Det støtter ikke drag & drop, og er generelt krunglete å bruke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 WizMouse er et program jeg testet nylig og som sikkert føles unødvendig for mange. Men jeg liker at jeg slipper å klikke på vinduet jeg skal scrolle i. Artig liten sak for nok en ting som burde være mulig å velge i standard musevalg i Win7. Lenke til kommentar
offen Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Lunascape er en internet browser som kanskje burde vært på denne listen. Den er for all del verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
CrowJuice Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 edit: ser mange har nevnt MPC. men MPC er ganske utdatert. gå heller for MPC-HC som fremdeles blir oppdatert. edit: enda et program som mangler om dere skal oppdatere guiden.. imgburn - brenne program. Enig der at Media Player Classic har nå blitt erstattet av Media Player Classic Home Cinema. En av de store endringer er støtte for GPU akselerasjon av H.264 og VC-1. Ingen andre gratis media spillere har det fra det jeg vet. ImgBurn er også en utmerket brenne program. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Fant denne på forsiden jeg og.. Har den blitt oppdatert? Isåfall kan jeg like gjerne kritisere. OperaEn norskutviklet nettleser – en av verdens raskeste. Les mer om innstillinger i Opera i vår guide. Google Chrome Nettleser fra søkegiganten Google. En av verdens raskeste nettleser, og programmet har et ganske minimalistisk brukergrensesnitt, for brukere som setter pris på slikt. Hvorfor bedriver dere slik feilinformering? Det står her at Opera og Chrome er like raske, mens Opera faktisk er mye raskere. Nei. De sier ikke hvilken som er raskest i det du quoter, bare at begge er en av verdens raskeste. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) WinRAR! Ikke bruk det. Ta heller og bruk 7zip så lenge du ikke skal lage RAR filer. For oppdelte RAR filer er det bare og velge den som har endingen RAR så er man good to go. Er det bare jeg som synes VLC er overvurdert? Det kan spille av veldig mange videoformater, men den gjør ikke det spsielt bra. Blant annet kan ikke VLC kjøre 1080p glatt på min PC, men Media Player Classic klarer det helt fint. Dessuten har VLC et av de verste UI-ene av alle mediaspillerne. Det støtter ikke drag & drop, og er generelt krunglete å bruke. Jeg spillte av Avatar rippet i 1080p på min fullHD tv (gikk glatt). CPU'en min (i5 750) tok seg av all jobbinga, ikke noe aktivitet på ATI (4870) kortet mitt. Prøvde nyeste VLC nightlybuild, men så ikke noe forskjell i GPU forbruk. Kanskje deaktivert den nyeste hardware acc shiten. VLC tok fra 12% til 20% under avspillingen. Takker for forslaget til MediaPlayerClassic. Edit: ser at MPC ikke har blitt opptatert siden slutten av 2008. Og tar bare nesten 2 Mbyte. Jaja. Blir VLC enda på med da. Endret 5. mai 2010 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå