Gå til innhold

Gratisprogrammer for Windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til video foretrekker jeg Media Player Classic. Er en skikkelig no nonsense spiller som gjør alt jeg trenger uten alt våset :) Den erstatter også QuickTime.

Støtter oppom Miranda IM som hobgoblin foreslo. Bruker lite ressurser, og støtter alle de populære nettverkene, inkludert IRC.

Vil også støtte oppom OpenOffice. Heia OpenDocument! :D

6388134[/snapback]

Media Player Classic er ikke SÅ bra. Man må jo instalere codecer til det(og i codecer er det ofte spyware hvis man ikke er kritisk med hva man installerer), VLC slår nok Media Player Classic på en god del områder. Men VLC har en del ting jeg kunne ønsket meg å få ut bedret, f.eks. man kan ikke stille lyden med ms hjulet, eller å sette filmen på pause med å klikke i bildet.

Også har man Winamp. Det er vel et program de fleste har hørt om, men for de som ikke har hørt om det. Det er et utmerket program til å spille av musikk i, og bruke til å høre på nett radio med.

Lenke til kommentar

Media Player Classic er ikke SÅ bra. Man må jo instalere codecer til det(og i codecer er det ofte spyware hvis man ikke er kritisk med hva man installerer), VLC slår nok Media Player Classic på en god del områder. Men VLC har en del ting jeg kunne ønsket meg å få ut bedret, f.eks. man kan ikke stille lyden med ms hjulet, eller å sette filmen på pause med å klikke i bildet.

Også har man Winamp. Det er vel et program de fleste har hørt om, men for de som ikke har hørt om det. Det er et utmerket program til å spille av musikk i, og bruke til å høre på nett radio med.

6388421[/snapback]

:huh: Du prøver å gjøre dette til en debatt om hvilke mediaprogrammer som er best, og det er vel ikke meningen. Vi kommenterer artikkelen og peker på diverse ting som kanskje burde ha blitt tatt med der. Både VLC og Winamp som du skryter sånn av er jo nevnt i artikkelen allerede ... :nei:

Lenke til kommentar
og denne

Egen antivirus for IE

Legges i karantene Nå får Microsofts nettelser en egen virusbeskyttelse – helt uavhengig av Windows

Helt isolert

Ondsninnet programvare kan startes, men koden berører ikke operativsystemet. Teknikken brukes av mange antivirusprodukter, og er blant annet kjent som « sandbox» (sandkasse).

http://www.greenborder.com/

6391606[/snapback]

Hvorfor bruke IE når du kan bruke noe helt annet? Som Opera, Firefox og Flock

Å velge IE med antivirushjelp over en annen nettleser blir akkurat som å velge en Lada med fikset rusthull istedenfor en splitter ny Koenigsegg

Endret av Kris R
Lenke til kommentar
og denne

Egen antivirus for IE

Legges i karantene Nå får Microsofts nettelser en egen virusbeskyttelse – helt uavhengig av Windows

Helt isolert

Ondsninnet programvare kan startes, men koden berører ikke operativsystemet. Teknikken brukes av mange antivirusprodukter, og er blant annet kjent som « sandbox» (sandkasse).

http://www.greenborder.com/

6391606[/snapback]

Hvorfor bruke IE når du kan bruke noe helt annet? Som Opera, Firefox og Flock

Å velge IE med antivirushjelp over en annen nettleser blir akkurat som å velge en Lada med fikset rusthull istedenfor en splitter ny Koenigsegg

6392035[/snapback]

nå viser det seg jo det at dem som bruker IE trenger slikt støtte i mange tillfeller ikke alle er data nerder hehe.

ellers synes jeg folk får bruke hva dem vil uten at man skal være nedlatene ovenfor dem som ikke velger slik jeg vill.

ellers så mener jeg det er mange slike teite henvisninger både til dit og dat.

min mening om nedlatene folk tørk seg i raua før dem slenger dritt om andre ting her.

Lenke til kommentar
nå viser det seg jo det at dem som bruker IE trenger slikt støtte i mange tillfeller ikke alle er data nerder hehe.

ellers synes jeg folk får bruke hva dem vil uten at man skal være nedlatene ovenfor dem som ikke velger slik jeg vill.

ellers så mener jeg det er mange slike teite henvisninger både til dit og dat.

min mening om nedlatene folk tørk seg i raua før dem slenger dritt om andre ting her.

6392186[/snapback]

Man trenger ikke være nerd for å bruke Opera.

Det å si at andre nettlesere er bedre, er vel mer et tips enn drittslenging.

;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
OBS: Messenger Plus inneholder spyware og 1st Page 2000 installerer en trojaner.

Det var i hvertfall hva jeg fant da jeg installerte disse. Og jeg lastet de ned via linker direkte fra produsenten.

6393445[/snapback]

På Messenger Plus er det viktig å krysse av under installasjonen at man ikke skal installere sponsorprogrammet. Da jeg gjorde det, gikk det bra.

Det forpester pc-en med møkk, og er noe dritt å få vekk, så det må absolutt ikke installeres!

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring. Er skeptisk til programvare som ikke oppdateres på lang tid. Sjekk Jetico's hjemmeside og du ser at den brannmuren ikke har fått en oppdatering siden Februar 2004.  :hmm:

6398722[/snapback]

Såpass, ja! :hmm:

Kanskje jeg burde finne meg noe annet...

Forslag? (annet enn ZoneAlarm, vil prøve noe nytt, ettersom den bare kommer med den "ingen tilgang"-meldingen når jeg åpner den på den ene PC-en...)

Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde finne meg noe annet...

Forslag? (annet enn ZoneAlarm, vil prøve noe nytt, ettersom den bare kommer med den "ingen tilgang"-meldingen når jeg åpner den på den ene PC-en...)

6400544[/snapback]

Jeg har brukt gratisversjonen av Kerio et par uker nå, den ser ut til å fungere bra foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...