abene Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Her finner du en oversikt over det vi mener er de hundre beste gratisprogrammene for Windows. Les mer Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Du glemte google talk under messenger Det er kanskje ikke så stort som MSN, men det bør da være mer aktuelt for enkelte enn noe av det andre som er listet opp. Selv foreldra mine bruker google talk liksom Google Talk Google Talk er Google sitt svar på MSN og baserer seg på den åpne kommunikasjonsprotokollen Jabber. Dette tillater alle som har tilgang til en jabber-tjener å kommunisere sammen uavhengig om de har google-konto eller ikke. På denne måten er nettverket mye mer fleksibelt og robust enn MSN. I tillegg til å kunne kommunisere ved hjelp av tekstmeldinger inkluderer Google Talk en talekommunikasjons-løsning med sylskarp lyd og på alle måter en upåklagelig kvalitet. For de som bruker gmail til daglig er Google Talk også tett integrert. Man kan både holde seg oppdatert på gmail-statusen sin ved hjelp av Google Talk klienten og man kan kommunisere live med gmails webgrensesnitt. www.google.com/talk/ Jeg vil også anbefale daemon-tools, utorrent og putty som alle er gratis-applikasjoner jeg benytter daglig. Endret 26. juni 2006 av invictus Lenke til kommentar
............... Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Du glemte google talk under messenger Det er kanskje ikke så stort som MSN, men det bør da være mer aktuelt for enkelte enn noe av det andre som er listet opp. Selv foreldra mine bruker google talk liksom 6386191[/snapback] Her finner du en oversikt over det vi mener er de hundre beste gratisprogrammene for Windows. 6386116[/snapback] Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Fint, men dere burde hatt en "alle"-kategori i tillegg, hvor programmene er oppsummert alfabetisk uten hensyn til kategori. Jeg vet jeg foretrekker å browse på den måten når det ikke er noe spesifikt jeg er ute etter, men ser etter om det er noe interessant likevel. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Du glemte google talk under messenger 6386191[/snapback] Vi kan vel tipse videre i denne tråden om hva VI mener er best aMSN Jeg syntes opens source chatteprogrammet aMSN er knallbra. Det bruker din eksisterende MSN konto, men man slipper alt ekstratullet. Masse instillinger for den kresne (sjekk hvem som har deg på blocklista si ) og man kan også kjøre flere sesjoner samtidig hvis man er flere som vil være pålogget på samme pc, f.eks jeg og samboer. Funker også i Linux. Klikk -HER- for aMSN's nettside. www.meebo.no Dette er vel ikek noe program, men en AJAX-nettside. For de av dere som sitter på en maskin hvor chatteprogrammet ikke er installert så er dette løsningen. Logg på med konto fra AIM, ICQ, MSN, Yahoo eller Jabber og chatt på en nettside. Siden ser ut som en desktop og er selvinstruerende! Kan anbefales på det sterkete. Endret 26. juni 2006 av Mozze Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 the gimp (bildebehandling) og inkscape (vektorgrafikk) burde kanskje vært med? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Paint.NET mangler også http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/ beste altenativ til Photoshop og er GRATIS ^^ Trillian Basic er også bra og gratis http://www.trillian.cc Lenke til kommentar
G Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Denne siden bør også nevnes når en ønsker å sjekke sikkerhetsprogramvare: http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm Den gir en pekepinn om det er farlig programvare. Let i listen om navnet på programmet er listet der. Hvis det er det så kan du ligge tynt an. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Kjempebra liste, men dere har glemt Flock under nettlesere, Daemon Tools under diverse og dere har glemt fildelingkategorien. uTorrent og Cabos skulle vært med! Endret 26. juni 2006 av Kris R Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hvorfor i all verden har dere med RealPlayer ? Den kom på andre plass i listen over de 25 veste data og it-produktene gjennom tidene, laget av PCworld. Men det betyr kansje ikke noe? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Savner Evolution (e-post program med kalender funksjon++) som nettopp ble sluppet for windows hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Listen inneholder mange programmer som ser ut til å gjøre det samme. Det jeg savner er en beskrivelse av programmene og eventuelt en anbefaling av ett program fremfor et annet. Listen blir temmelig meningsløs for meg når den ikke inneholder slike anbefalinger. Ettersom jeg ikke har kunnskap om mange av programmene og heller ikke har lyst til å forske meg frem med å teste alle, savner jeg litt mere "guiding". Installering av en rekke programmer for testing ender normalt med at PCen begynner å oppføre seg rart slik at jeg må formatere HDen og reinstallere det jeg trenger. Som det fremgår har jeg ikke holdt meg så oppdatert som jeg burde i de siste 2-3 årene... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Vær forsiktig med CCleaner, siden den i noen tilfeller har skadet registeret til Windows hos noen. WinRAR burde vært nevnt, siden det kan brukes gratis uten problem. Andre bra gratis verktøy: GetDiz - Vise NFO- og DIZ-filer (og mer). Edxor - Bra notisblokk som er rask og tar veldig liten plass. (30kB) ModPlug Tracker - Bra program til å lage og spille av MOD (chiptunes). Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 sikkert flere hundre flere program som kunne tas med her men skall dem ha alt spesialtillpaset vert enkels bruker ønsker ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) sikkert flere hundre flere program som kunne tas med her men skall dem ha alt spesialtillpaset vert enkels bruker ønsker ? 6387578[/snapback] Nei, men brukerene kan nok bare fylle på med forslag her i diskusjonen. Flere forslag: LDraw - Database med Legoklosser. Bygg med MLCad. PovRay - Rendering. Blender - Bra 3D-program. Anim8or - Enkelt 3D-program. Endret 26. juni 2006 av efikkan Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 to programmer jeg mener mangler på listen er: miranda omtrent like fleksibel en IM klient som gaim, og krever ikke gtk siden den er native windows. tugzip i mine øyne ett greiere program å bruke den 7-zip, og håndterer vel så mange pakkeformater... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Synes at bla EasyCleaner (optimalisering) og IzArc (komprimering, zip/rar etc.) kunne vært med - samt nevnt MediaPortal i disse MCE dager. I hverfall kunne denne blitt lagt til: The 46 Best-ever Freeware Utilities Lenke til kommentar
handuet Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Til video foretrekker jeg Media Player Classic. Er en skikkelig no nonsense spiller som gjør alt jeg trenger uten alt våset Den erstatter også QuickTime. Støtter oppom Miranda IM som hobgoblin foreslo. Bruker lite ressurser, og støtter alle de populære nettverkene, inkludert IRC. Vil også støtte oppom OpenOffice. Heia OpenDocument! Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Med tanke på at Mediaplayer classic er et lite, gratis program som ikke engang trenger å installeres, og at det er nesten identisk med, men i realiteten fungerer mye bedre enn, Windows Mediaplayer, men ikke minst at det faktisk er et ganske populært program gjør at det skulle ha vært med i denne oversikten. Var naturligvis mange andre program som kunne vært med, men de har mer med smak og behag å gjøre. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Video? http://www.videolan.org - intet over, intet ved siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå