oysteinw Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, For en tid tilbake kjøpte jeg et Sigma 10-20mm vidvinkel-objektiv til mitt D50 kamera. Har vært strålende fornøyd med dette kjøpet, men har et kjedelig problem: med dette objektivet får jeg ikke brukt autofokus-modusene "dynamic area" eller "single area". Den låser seg i begge tilfeller kun til det høyre autofokus-punktet/-klammen, og ikke til f.eks. senterpunktet (som det burde ha vært ved bruk av "single area"). Dersom jeg velger "closest subject" derimot, da skifter den mellom alle 5 fokuspunkter akkurat slik den skal. Hvis jeg skifter tilbake til 18-55mm kit-objektivet forsvinner dette problemet...! Betyr dette at disse to enhetene ikke snakker helt samme språk og at de ikke er 100% kompatible, eller hva er greia? Kan det være et menyvalg jeg har oversett? Hjeeeelp... Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei! Har samme kombinasjon selv, og har ikke opplevd noen problemer. I og med at kitobjektivet ditt fungerer som det skal peker vel det i retning av at alt ikke er som det skal være med Sigmaen din... -Torstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå