gadus Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 MSI K7T266PRO RU HK XP1700+ CPU 2x256 MB PC2100 DDR-noname. Problemet er at jeg har klart å klokke dette til Xp2000 nivå (1,63GhZ), men over dette låser alt seg med en gang :sad: Innstillingene nå er: 12x136FSB core=1,81V Problemet er at jeg ikke kan øke FSB i det hele tatt utover dette uten at systemet låser seg. Hvorfor kan jeg ikke øke FSB mer? Er Ram'en for dårlig? eller er systemet generelt ikke godt nok? Jeg har god kjøling på CPU, og i tillegg har jeg montert store aluminiumsribber på begge ram brikkene, så jeg tror ikke varme er problemet. Jeg hadde håpet å få FSB opp mot 140-145. Tror dere dette er ønsketenkning med denne konfigurasjonen? Jeg vet dette kan være vanskelig å svare på, men kom gjerne med tips om hva det mulig kan være. På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Tror nok du har nådd max for CPUen din... Prøv og øke vCore litt og se om du kommer høyere da. Hvis det fungerer så er det CPU som er problemet ditt. Hvis ikke kan det være det mste. RAM, lydkort, skjermkort, nettverkskort etc. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå