tradhtare Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg er en jente med helt normale karakterer, dvs firere og femmere. Og jeg fikk også type disse karakterene når jeg hadde tysk vk1. Likevel står det bak tysk vk1 på vitnemålet: "karakter føres ikke". Hvorfor ikke det? Noen som har likedan? Det har ingenting å gjøre med at jeg ikke fikk karakter, for det fikk jeg. Så da har jeg 27 karakterer å dele snittet på,og ikke 29 som tydeligvis er det rette,siden han seksereleven hadde det. Og siden dette allerede er en tråd som omhandler vitnemål, noen som vet i hodet hvor mange studiepoeng jeg får for to språk, og to studieretningsfag som går over to år?(fordypningspoeng) Lenke til kommentar
-morten Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Antall karakterer varierer en del. Det kommer an på studierettning og hvilke fag du velger. Han i avisa hadde dessuten tatt flere fag enn han trengte. Det med tysken vet jeg ikke, men du får sikkert svar ved å ringe skolen eller noe. Man får ikke ekstrapoeng for språk, men du får 2 fordypningspoeng. Man får 0 for ett fag, 2 for to fag, og 4 for flere enn to. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Antall karakterer varierer en del. Det kommer an på studierettning og hvilke fag du velger. Han i avisa hadde dessuten tatt flere fag enn han trengte. Det med tysken vet jeg ikke, men du får sikkert svar ved å ringe skolen eller noe. Man får ikke ekstrapoeng for språk, men du får 2 fordypningspoeng. Man får 0 for ett fag, 2 for to fag, og 4 for flere enn to. 6386759[/snapback] Ja, å ringe skolen er alternativ nummer 2 Takk for hjelpa:) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Hvis du hadde tysk i vk2 også så kan det ha noe med at det ikke var avsluttende fag. Edit: hva andre har av antall fag har ingen ting å si for snittet ditt. Snittet er er karakterene summert opp delt på det antall karakterer som ble summert. Fag som man ikke får karakter i er dermed heller ikke med på snittet. Endret 26. juni 2006 av Xell Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Så korttenkt kan man altså være av og til Det må jo være det..at det ikke var avsluttende. For det var det ikke. Jepp, I know:) Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 du får 2 poeng for hvert fag du har i to år. (du må ha minst ETT- dette får du ikke for). Samt at du får 2 poeng for for fordypning i tysk eller fransk på VKII. F.eks Engelsk fordypning, rettslære fordypning (over to år) = 2 fordypningspoeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå