Gå til innhold

Synet ved kjøring opp til førerkort.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på nå som jeg skal begynne å ta førerkort, jeg har dårlig syn på det ene øyet mitt der jeg ser ganske dårlig, men er dette noe hinder for at jeg skal kunne ta førerkort? jeg kan ikke lese noen bokstaver med venstre, men klarer å se ting, men det er uklart, er det noe hinder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt dårlig syn men det har stabilisert seg på ett nivå, men klarer ikke lese med det eller noe sånt, men ser ting forde, men uklart og en skygge over, jeg har fått tilatelser til å reise på båt der man trenger synet veldig mye .

6386123[/snapback]

Men blir synet bedre hvis du bruker linser eller briller?

Lenke til kommentar

Det er en viss grense for hvor dårlig du kan se for å ikke kunne kjøre bil.. den eneste måten å finne ut på om du har lov til det er ta en synstest.. optikeren vil da fortelle deg om du kan eller ikke kan kjøre bil.. for å kjøre bil trenger du bedre syn enn om du kjører båt.. flere skilter å lese, og på havet kommer det ikke plutselig en elg hoppende rett forran båten din..

Lenke til kommentar

jobber selv på båt og jeg mener det er større sansynlighet for å sette deg eller andre i fare ved å ikke ha bra nok syn når du kjører bil enn når du jobber på båten.. men nå vet jo ikke jeg hva du gjør på den båten du jobber på.. nok om det.. det eneste jeg kan si til deg er at du må dra til optiker for å finne det ut.. noe annet vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...