monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei. Jeg lurer på nå som jeg skal begynne å ta førerkort, jeg har dårlig syn på det ene øyet mitt der jeg ser ganske dårlig, men er dette noe hinder for at jeg skal kunne ta førerkort? jeg kan ikke lese noen bokstaver med venstre, men klarer å se ting, men det er uklart, er det noe hinder? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Samme med mitt øye... klarer bare se forskjell på to og tre fingre på 50cm avstand... Er ikke noe problem, nei... det jeg fikk høre hvertfall. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 det kan jo lønne seg og ta en synstest da, så sier han eller hun om du har bra nokk syn. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Ja jeg tenkte å dra til opptiker å ta synstest så jeg hadde sånt papir på at jeg har godt nok syn, men det er ikke noe problem liksom da? fint takk for svar. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Eh, bare sånn før å spørre, det står sånne spørsmål på det "Søknad om førerkort" arket man må fylle ut, om jeg har dårlig syn eller bruker briller" , jeg har dårlig syn men bruker ikke briller elns, men skal jeg si at jeg har dårlig syn? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Krysser du ut at du har dårlig syn, må du ha med attest-ting fra optiker at synet er godt nok til å kjøre. Du vil kanskje få kode i førerkortet som sier at du må ha briller eller linser på når du kjører bil. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Nei? Men jeg har gjort meg vant til å ha synet som det er nå, har reist på båt osv osv med sånt her syn, tar dem ikke hensyn til det? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det spørs jo hvordan syn du har da... jeg har en medfødt sykdom på det ene øyet så mitt blir ikke bedre med linser eller briller, men blir ditt det så må du nok kanskje ty til det. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hatt dårlig syn men det har stabilisert seg på ett nivå, men klarer ikke lese med det eller noe sånt, men ser ting forde, men uklart og en skygge over, jeg har fått tilatelser til å reise på båt der man trenger synet veldig mye . Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hatt dårlig syn men det har stabilisert seg på ett nivå, men klarer ikke lese med det eller noe sånt, men ser ting forde, men uklart og en skygge over, jeg har fått tilatelser til å reise på båt der man trenger synet veldig mye . 6386123[/snapback] Men blir synet bedre hvis du bruker linser eller briller? Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Niks det blir ikke det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Niks det blir ikke det. 6386137[/snapback] Da er jo linser og briller bortkasta... Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg kjenner jo folk som har fått førerkort med likedant syn som meg, som ikke gidder å bruke briller forde om det blir litt bedre, men ikke mye, men dette er for 6år siden han fikk da, andre regler da? Lenke til kommentar
nitja Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er en viss grense for hvor dårlig du kan se for å ikke kunne kjøre bil.. den eneste måten å finne ut på om du har lov til det er ta en synstest.. optikeren vil da fortelle deg om du kan eller ikke kan kjøre bil.. for å kjøre bil trenger du bedre syn enn om du kjører båt.. flere skilter å lese, og på havet kommer det ikke plutselig en elg hoppende rett forran båten din.. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg mener ikke båtkjøring når jeg har fått være på båt med synet, på svær arbeidsbåt på grønland/barentshavet i arbeid, å der er det mye mere å følge med en når du kjører bil. :\ Lenke til kommentar
nitja Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 jobber selv på båt og jeg mener det er større sansynlighet for å sette deg eller andre i fare ved å ikke ha bra nok syn når du kjører bil enn når du jobber på båten.. men nå vet jo ikke jeg hva du gjør på den båten du jobber på.. nok om det.. det eneste jeg kan si til deg er at du må dra til optiker for å finne det ut.. noe annet vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Jada folkens! Jeg har meget dårlig syn på venstre men fikk alt godkjent av optiker å slipper å ha linser/briller ved kjøring av bil Lenke til kommentar
nitja Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Kjempeflott... gratulerer!! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 En bekymring mindre i verden Jeg slipper å bruke briller når jeg kjører, jeg er fargeblind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå