GLOCK05 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei ! Noen synes sikkert dette er uhyre dumme spørsmål, men jeg har veldig lite peiling på nettverk. Problemet mitt er at jeg enten kommer inn på internett via den trådløse routeren eller inn på IP adr. for konfigurering av denne routeren, men jeg kommer ikke inn på begge steder samtidig !! Jeg har en gammel router av typen SMC. Til denne har jeg koplet en trådløs router av typen 3COM. Har koplet fra LAN på den ene til LAN på den andre. På SMC er DHCP påslått mens den er avlått på 3COM. Da jeg bruker Telenor ADSL, er PPPOE i bruk på SMC, mens 3COM bruker dynamisk IP tildeling. Jeg har prøvd den trådløse som eneste router, og da fungerer denne, så jeg antar det er noe feil i mitt oppsett av routerne. Er det noen som forstår hva jeg eventuelt gjør feil ?? Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) to routere etter hverandre har tendens til å skape konflikt, hadde bare brukt en router hvis jeg var deg. eller bruke 3 com trådløs aksesspunkt hvis det er mulig. Endret 26. juni 2006 av Stinmaker Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) to routere etter hverandre har tendens til å skape konflikt, hadde bare brukt en router hvis jeg var deg. eller bruke 3 com trådløs aksesspunkt hvis det er mulig. 6385877[/snapback] Men hvordan setter jeg den opp som aksesspunkt istedenfor router da ? Endret 26. juni 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 to routere etter hverandre har tendens til å skape konflikt, hadde bare brukt en router hvis jeg var deg. eller bruke 3 com trådløs aksesspunkt hvis det er mulig. 6385877[/snapback] Men hvordan setter jeg den op som aksesspunkt istedenfor router da ? 6385906[/snapback] Det ver jeg ikke, dette må du lese i bruksanvisningen og først finne ut om det er mulig. Men hvorfor bruker du to routere etter hverandre. er dette et rutermodem så er det beste å sette den i brigde modus. Hvem har du som internettleverandør i dag ? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 to routere etter hverandre har tendens til å skape konflikt, hadde bare brukt en router hvis jeg var deg. eller bruke 3 com trådløs aksesspunkt hvis det er mulig. 6385877[/snapback] Men hvordan setter jeg den op som aksesspunkt istedenfor router da ? 6385906[/snapback] Det ver jeg ikke, dette må du lese i bruksanvisningen og først finne ut om det er mulig. Men hvorfor bruker du to routere etter hverandre. er dette et rutermodem så er det beste å sette den i brigde modus. Hvem har du som internettleverandør i dag ? 6385947[/snapback] Jeg bruker Telenor, og det er et vanlig modem uten router fra ca 2002/ 2003. Bridgemodus ?? Jeg ønsker en enkel mulighet til å legge det trådløse nettverket dødt når jeg ikke bruker det. Router SMC er 7004 VBR, trådløs er 3COM Office Connect 3CRWE554G72T-ME. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ville være enklest og bare bruke 3com-en som router, er det noen spesiell grunn til at du har to? 3com-en er antagelig en langt bedre router, og wlan skrur du lett av i webconfigen til 3com når du ikke ønsker og ha den opp og kjøre. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Ville være enklest og bare bruke 3com-en som router, er det noen spesiell grunn til at du har to? 3com-en er antagelig en langt bedre router, og wlan skrur du lett av i webconfigen til 3com når du ikke ønsker og ha den opp og kjøre. 6391014[/snapback] Jeg forstår jo at det ville være det enkleste ( for å slippe trøbbel ). Men det skal vel kunne fungere med begge to. Det ble lenger oppe i posten nevnt at 3COMen kunne settes opp som aksesspunkt istedenfor router, hvordan ?? Jeg ønsker å bruke faste tilkoplinngspunkter også på 3COMen. Endret 27. juni 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Bumper denne ! Er det ingen som har noen forslag til hva jeg eventuelt gjør feil, og hva jeg må gjøre for å få det til å fungere ?? Hvordan setter jeg den eventuelt opp som aksesspunkt istedenfor som router, som foreslått av Stinmaker over her ? Kan det eventuelt skyldes hardwarefeil med 3COMen ? Endret 27. juni 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det enkleste vil være å begynne å lese bruksanvisningen. Du får svar på det meste der. Hjelper ikke det så spør om det du ikke forstår. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det enkleste vil være å begynne å lese bruksanvisningen. Du får svar på det meste der. Hjelper ikke det så spør om det du ikke forstår. 6394881[/snapback] For å si det sånn så går det langt over min forstand det som står der. Jeg har fått tips om å sette det opp som beskrevet i første post. Kan du se om noe av dette er galt satt opp til mitt bruk ? Ellers er hurtigoppsettet på hver router fulgt. Oppsettet på SMCen har alltid fungert og er ikke endret noe nå. Endret 27. juni 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Bumper denne ! Er det ingen som har noen forslag til hva jeg eventuelt gjør feil, og hva jeg må gjøre for å få det til å fungere ?? Hvordan setter jeg den eventuelt opp som aksesspunkt istedenfor som router, som foreslått av Stinmaker over her ? Kan det eventuelt skyldes hardwarefeil med 3COMen ? 6394855[/snapback] Jeg har sett gjennom spesifikasjonene på 3com ruteren din og kunne ikke se at den støtter å kun være en trådløs aksesspunkt, kunne i hvertfall ikke finne det. men jeg anbefaler på det sterkeste å kun bruke 3com ruteren med adsl modem satt i brigde status. 3com ruteren er et mye bedre ruter enn smc som du har og trådløse delen er bare å slå av når du ikke bruker det. eller sette på kryptering og mac adresse filter så kan du ha det på hele tiden uten at noen andre bruker det. ved å bruke to routere etter hverandre så lager du bare trøbbel for deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå