wildcat Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Er det noen som har lister som dekker norske områder? Eller noen som har gode SPAM søke motorer for å finne ut om IP adresser er blacklistet fra servere? Noen som har erfaring ? Mvh Lenke til kommentar
Preben01 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du kan prøve DNSstuff.com. En side som lar deg gjøre div. oppslag mot div tjenester, her også blacklist av e-post. Videre kan du sjekke MX-records mm. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Mine anbefalte: * dsn.rfc-ignorant.org * dul.dnsbl.sorbs.net * list.dsbl.org * sbl-xbl.spamhaus.org * bl.spamcop.net Men når det er sagt så håper jeg du ikke bruker svartelistene som entydig indikator. Ingen av listene er pålitelig nok for det. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Mine anbefalte: * dsn.rfc-ignorant.org [...] Men når det er sagt så håper jeg du ikke bruker svartelistene som entydig indikator. Ingen av listene er pålitelig nok for det. 7111349[/snapback] Nei, riktig det. Ihvertfall den der dsn.rfc-ignorant.org har jeg hatt div dårlige erfaringer med. I dagens internettmiljø så holder ikke disse listene mål for effektiv blokkering av spam. For å få til en bra grad av filtrering bør man kombinere teknikker og også kombinere disse listene slik at man ikke nødvendigvis blokkerer om en ip adresse ligger på kun en av disse listene. Lars Endret 24. oktober 2006 av wsp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå