Gå til innhold

Feilmelding mellom POST og XPinnlastning

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg skrur på maskinen, kommer det opp en feilmelding med teksten "Fjern alle disker og åpne medier. Trykk en tast for og starte på nytt", etter at POST har blitt kjørt vellykket, og maskinen skal til og laste inn operativsystem (Windows XP Pro). Når jeg så trykker en tast, starter maskinen på nytt, og laster inn XP som normalt (tar kanskje litt unormalt lang tid mellom POST og når XP-logoen vises, hvor skjermer er helt svart). Har noen en idé om hva dette kan være?

Har et Asrock 939Dual-SATA2 hk, med Athlon 64 3200+ CPU; 1024Mb RAM (Kingston); 3D Connect (Ati) Radeon 9800Pro skjermkort.

*Karsten*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg ville ha sjekket boot-rekkefølgen i BIOS først og fremst.

6388291[/snapback]

Boot-rekkefølgen er som den skal være, med første oppstartsdisk satt til samme disk som XP er installert på (som forøvrig er satt til Master-disk).

Har forøvrig 3 stk. harddisker, alle fra Samsung, hvor 2 stk står som henholdsvis Master (SP0822N) og Slave (SP0612N) på vanlig ATA-tilkoblinger, og 1 stk (SP1213C) på SATAII-kobling.

Har prøvd med forskjellige (offisielle) BIOS-versjoner, bruker nå den siste (v.2.20).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...