Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kraftig motorvask.. hva kan jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan kan jeg få motorrommet mitt til å bli rent..?

Ser ut som det aldrig har vært vasket..

Prøvde med høytrykksspyler, kult og engine cleaner spray.., uten noe særlig bedre resultat.

Så her trengs nok kraftigere middler..

Hva bør jeg bruke? :hmm:

takker for all hjelp! :thumbup:

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disel er fint til å løse opp gammel olje+støvogdritt. Ellers så må det vel sies at motorrom som "aldri" har blitt vasket gjerne tar litt tid å få rene. Har man bare vanlig avfettningsmiddel så må man regne med å repitere behandlignen: sprøyte på, la virke, skyll av, sprøyte på, la virke, skylle av..... også hjelper det lite med høytrykk. Den flytter mest på guffa nedi motorrommet. Man må uansett ha noe som løser opp og da trenger man bare å skylle av med vanlig hageslangetrykk.

Lenke til kommentar

Event. reis til et bilpleiefirma i nærheten, da det av og til kan trengs å benytte en kraftigere steamer enn hva du finner på bensinstasjoner. Varme og trykk gjør susen. Ville regne med at dem har midler til sånt. Prisen burde ikke ligge på mer enn 150-200 kr.

Vil du alikevel gjøre det selv så er Diesel et godt forslag. Du kan også bruke White Spirit eller Lynol. Pass bare på at du spyler godt, da disse er meget brannfarlige stoffer. Etterpå lønner det seg å spraye gummifornyer på gummislangene oppi der så dem ikke tørker.

Lenke til kommentar

Har hørt at høytryksspyler er ganske hardhendt med kabler og slanger og kan i verste fall kutte disse om dysa kommer for nærme.

Ville vært forsiktig med høytrykk ned i notorrommet på min bil.

På eldre innsprøytningsmotorer der alle komponentene står åpent kan man få fukt i kontaktene til diverse følere som kan gi morsome resultater på motoren inntil det tørker helt opp.

Lenke til kommentar
Har hørt at høytryksspyler er ganske hardhendt med kabler og slanger og kan i verste fall kutte disse om dysa kommer for nærme.

Ville vært forsiktig med høytrykk ned i notorrommet på min bil.

På eldre innsprøytningsmotorer der alle komponentene står åpent kan man få fukt i kontaktene til diverse følere som kan gi morsome resultater på motoren inntil det tørker helt opp.

6417187[/snapback]

Bare å holde litt avstand det, trenger jo ikke å ta dysen helt inntil da skjønner du ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

skru også av fordelerlokket etter vask, og sørg for at det er skikkelig tørt under der, bruk helst trykkluft for og tørke skikkelig..

Mangen som får problemer med og starte bilen noen dager etter de har tatt motorvask på grunn av det.

vær forsiktig med elektriske kontaktet også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...