Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP, Ping og Ip'er med NGT

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort alt etter boka når det gjelder ftp. Det funket før men ikke nå lengre. Port 21 er åpen i tcp, udp og nat. Samme med port 20.

Jeg kjører 2 pc'er gjennom en hub, og da jeg hadde telenor avidi fikk de forskjellig ip, men ikke nå lengre. Er dette vanlig?

Siste spm. Pinging. Ip'en min kan ikke pinges, det kunne den før. Noe peil på mulig feil?

Noen som kan komme med en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ping, tenker du på privat eller public adresse da?

Du har vel 10.0.0.x eller 192.168.0.x bak ruteren, antar jeg.

Hvis det er min backup du bruker, må du ta en titt på det jeg har gjort, hvis du ikke allerede har gjort det (åpnet diverse porter til 10.0.0.x og satt NAT til 10.0.0.5 for de fleste).

Lenke til kommentar

poenget er at den som skal kjøre server i den forstand av http, FTP, telnet osv. MA ha IP 10.0.0.2.

den eksternet IP`en din refererer til 10.0.0.2, og visst du ikje har den IP`en der så sliter du....

eg veit ikje ka for ein ip du har nå, men gå i DOS og skriv: ipconfig /release

deretter restarter du pcen din, og er det da ingen andre maskiner som har 10.0.0.2 vil du få den nå.

har du 10.0.0.2 når du kommer inn i windows, SKAL det fungere..

LYKKE TIL :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 23:34, skrev MeG^:

poenget er at den som skal kjøre server i den forstand av http, FTP, telnet osv. MA ha IP 10.0.0.2.

den eksternet IP`en din refererer til 10.0.0.2, og visst du ikje har den IP`en der så sliter du....

eg veit ikje ka for ein ip du har nå, men gå i DOS og skriv: ipconfig /release

deretter restarter du pcen din, og er det da ingen andre maskiner som har 10.0.0.2 vil du få den nå.

har du 10.0.0.2 når du kommer inn i windows, SKAL det fungere..

LYKKE TIL :smile:

latterligt.. er jo bare å route de portene du vil til de forskjellige lokale ip'ne.. jeg har ftp server på 10.0.0.3 og på 10.0.0.2 + ting på 10.0.0.5

Lenke til kommentar

- Du kan ha server på hvilken som helst ip, men bruk statiske ip'er lokalt.

- Routern er konfigurert til å ikke svare på ping.

- Har du netopia-routern så må du både åpne porten (Ip Filter Sets) for så å forwarde den (NAT) etterpå.

I Cisco-routern gjør du dette i en og samme operasjon.

Lenke til kommentar

Ja, alle portene er åpne og satt opp i nat og slikt. Bulletproof er tilogmed ordentlig konfa, men nei. lersc's konfig gikk fint hos en kar med samme setings som jeg, han hadde ikkeno stress med å kjøre ftp. Jeg har slått av xp's firewall, og alleinstillinger tilsier at det skulle ha funka.

Port 20 og 21 er åpmne i både tcp og udp, samt forwarda, og åpna i nat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...