Chief Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Sliter med å få installert ATI driver med 3D støtte i openSuSE 10.1. Har en Acer TravelMate 4602 med ATI X600 kort. Får en eller annen feil under installsjonen. 6.rpm Forbereder... ########################################### [100%] 1:fglrx_6_9_0_SUSE101 ########################################### [100%] /usr/src/kernel-modules/fglrx / make: Entering directory `/usr/src/linux-2.6.16.13-4-obj/i386/default' make: *** No targets specified and no makefile found. Stop. make: Leaving directory `/usr/src/linux-2.6.16.13-4-obj/i386/default' ****************************** Build of kernel module failed! ****************************** ************************************************************** Building/installation of fglrx kernel module failed! Try again by calling "/usr/X11R6/bin/fglrx-kernel-build.sh" manually. ************************************************************** ************************************************************* Please read "/usr/share/doc/packages/fglrx/README.SuSE" for configuration details when using SaX2. ************************************************************* Har også forsøkt å kjøre /usr/X11R6/bin/fglrx-kernel-build.sh manuelt som de skriver her. Er root når jeg installer pakken. Jeg forstår ikke så mye av dette. Noen som har vært borte i lignende eller akkurat det samme? Litt kjedelig å gi seg på tap, men jeg tør ikke å prøve meg frem med dette. Da ender jeg bare opp med å ikke komme inn i X igjen. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Har aldri installert ATi-driveren i SUSE før, men.. Har du installert kildekoden til kjernen du kjører? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Nei, det har jeg sikkert ikke gjort. Bør jeg ha den installert? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Om du skal kompilere drivere, ja. Legg til installasjonskilder i YaST, gå til programvareadministrasjon, velg "Selections" i den øverste "rullgardin"-menyen, finn kernel development og marker den for installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå