EC Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Tommy Sætre har skrevet en guide til montering av vindu. Det er ikke snakk om noe ferdig vindu her. I god Overklokking.no-ånd har han gjort alt sjøl. Artikkelen finner du her Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Enkel å grei montering for de som ikke er "så" nøye :razz: -bra ps hørselsvern anbefales til alle, siden en stikksag er som regel høyere enn det øret har godt, kanskje ikke stikksaga aleine, men når du begynner å sage i døra da begynner det å låte ganske bra... :smile: Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Den som har skrevet den guiden har tråkket litt i salaten. Hvis man ser etter på bildene så ser man at den nederste listen er skjev. Og han som hadde så stort potensiale da :razz: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Når jeg kuttet fikk jeg spenn i plata, da ble alt så mye verre. Ikke gjør den samme feilen. Han hadde en ganske kjedelig form på glasset da Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Synes det var et nydelig stykke arbeid jeg. Lista KAN være litt skeiv nede ,men jeg ville ha sett det fra flere vinkler. Tør ikke og modde noe i det chieftec kabinettet mitt nå , vil ha en data som virker og da er all klokking og modding ikke så lurt. (Skal snart på Lan) Lenke til kommentar
Aurelius Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Synes fyren gjorde bra, arbeide og hadde mye bra tips og komme med. Synd det ble skjevt på kanten under. Likevel har jeg et lite bidrag, Kjøp heller denne Chieftech døren /m Plexiglass fra Microplex.no, sparer deg arbeide, tid, presisjon og arbeide ;D Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Kunne ikke vært enigere, men vær sin lyst! Godt resultat iallefall! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Vel...den duken var sexy :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Kanten nede er ikke rett nei, faktisk begynte jeg å lure på om den bevisst ikke var rett. Uansett, det vil ikke være den aller hardeste jobben å rette ut kanten :smile: Personlig foretrekker jeg ingen list slik Kjell Erik Budalen gjorde i CaseMod-guiden 25.02.01 men smaken er som baken :smile: Aurelius: hvor er DIY spiriten din? Selvsagt skal man modde kabinettet! Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 synes det var ett meget pent arbeid. genial ide det å teipe over kabinettet for å ikke få riper!! jeg har alltid forbundet modding med lakking pga maskina lager riper! smart triks å ta med seg:) Ellers mener jeg det er fordel å bolte plexien jeg da. Har noe kamerater som limte slik som har gjorde der, og de fikk trykket inn vinduet sitt på vei til tg, mens han som boltet hadde sitt på plass :wink: Må modde kassa mi snart jeg også. men er jo lenge igjen til tg, så ingen hast btw, var det casemod compo på TG i år? Magnus Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Var jo ganske greit resultat det derre der, mitt vindu er kuttet ut med bølgeform på kanten, ser helt greit ut. Kommer vel litt an på hva du er ute etter uansett. Et lite tips til folk som vurderer å kutte ut vindu med dremmel.. Kutt på baksiden, for all del, da er det ikke så farlig om du er litt uforsiktig i tilfelle bladet skulle rulle bortover en gang i blandt. :smile: Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Man kan også ha glasset litt mindre enn hullet, å ha en monteringslist som holder glasset på plass. Gjorde selv dette, og synes det ble et greit resultat. Ett tips er å legge glasset på døren, bruke en sånn rund "skive-mellom-skrue-flate" ting, å plassere tusjen/pennen i hullet på den å føre den rundt glasset etter kanten. Da får man garantert rette linjer og samme avstand fra glasset til streken i alle kurver. <-- noen som forstår? (btw: skjekk ut dynetrekket :smile:) _________________ You'll Never Walk Alone [ Denne Melding var redigert av: |Flame| på 2002-10-14 17:34 ] Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Skjevheten på bånn kunne vært retta ut relativt enkelt, f.eks. med en fil. Har selv gjort dette, fungerte fint. Å skjære sirkler/deler av sirkler er ganske vanskelig, selv brukte jeg en fil der den ene siden er avrundet for å få alle hjørner til å få jevn, lik svingning. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 synes det var ett meget pent arbeid. genial ide det å teipe over kabinettet for å ikke få riper!! jeg har alltid forbundet modding med lakking pga maskina lager riper! smart triks å ta med seg:) Ellers mener jeg det er fordel å bolte plexien jeg da. Har noe kamerater som limte slik som har gjorde der, og de fikk trykket inn vinduet sitt på vei til tg, mens han som boltet hadde sitt på plass :wink: Må modde kassa mi snart jeg også. men er jo lenge igjen til tg, så ingen hast btw, var det casemod compo på TG i år? Magnus Hmmm...Hørt om popnagler??? Kunne tenkt meg noen pop-nagler til å feste istedenfor bolter... Bolter er så stort og ikke like elegant som nagler... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 hvor mye kostet egentlig plexiglasset...? Lenke til kommentar
G Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hei Jeg fant ingen tråd for nyeste artikkel om "Harddiskvindu". Kansje denne tråden er nest riktigst da? Men: Hallo, montere vindu på harddisk er litt drøyt. Sensitiviteten på støvstørrelsen er ekstrem. Lesehodet har vel kontakt med platen når den er parkert (slått av). Men når den sviver vil luften inne i harddisken få lesehodet til å løfte seg ørlite grann og litt mellomrom dannes. Harddisker er så sensitive for støv at det er nødvendig med "CleanRoom" tror jeg!? Så en hver åpning av harddisken utenfor "CleanRoom" og du er nesten dømt til å få en harddisk som ikke funker. Det var mine tanker om denne saken. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Forumet var nede da jeg publiserte artikkelen (bombe...) og jeg har ikke hatt mulighet til å komme meg inn og få gjort det før nå. Ai æm ånn itt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå