minimum payne Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Da har jeg kjørt systemet i to dager og ting går dårlig, akkurat nå er tb1400 cpuen klokka til ynkelige 1503 mhz. temp er 34 og volt er 1,90. Dette er systemet mitt: mascot strømforsyninger , 12 stk: radiatoren min: og til slutt frontvifta som jeg satte inn: Så til problemet, det virker som om strømforsyningen er for svakt bygget, to av mascotene er antakelig vis konket , for de er helt kalde. Får ikke testet de nå siden jeg ikke har et voltmeter men det jeg trenger er en proff strømforsyning, hvor får jeg kjøpt den billigste som er regulerbar? alle andre kommentarer er selvsagt mottatt med glede. annen info: peltier = 226 watt. Skal klokke ned litt nå bare så ikke pcen konker før jeg har fått svar på denne meldinga. [ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-10-13 23:16 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Den greieste måten å løse dette på, er nok å kjøpe et kraftig PSU, f.eks. et 450-500watt´s utgave? Tror neppe du klarer å få tak i noe billigere hos f.eks. Mascot, de er gjerne en god del dyrere. Btw; Artig løsning på kjøling av radiatoren da! Regner med at vifta suger luft gjennom kassa som radiatoren er montert i, og blåses ut gjennom plexi-trakten? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Hei Skrue. ja et standard psu eller? ser jo folk med noe som heter permo? uansett siden tb spytter ut så mange watt så tror jeg ikke det er noen god ide å kjøre på 12 volt. og nei, vifta suger gjennom trakta og blåser igjennom radiator, skal lage en ordentlig funnel som suger fra gulvet i morgen. fant ut at uten funnellen så gikk varmlufta rett inn i vifta igjen, loopet. men hvem selger så slike permoer? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Det vet jeg, og du kunne også funnet det ut ganske lett... http://www.permo.no Den koster rundt 1400 kroner hvis jeg ikke husker feil, og her kan volt justeres til 15 Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 har akkurat bestilt et gsv3000 til 1367 kr Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Jaja, men du kunne jo fått dette for rundt tusenlappen da! http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=SF520TSTB Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 hoi, dette ser da penere ut? og må jo ha 15 volt for å utnytte pelten. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 23:14, skrev minimum payne:og nei, vifta suger gjennom trakta og blåser igjennom radiator, skal lage en ordentlig funnel som suger fra gulvet i morgen. fant ut at uten funnellen så gikk varmlufta rett inn i vifta igjen, loopet.men hvem selger så slike permoer? Foreslår at du snur opp-ned på det hele. Vifta øverst, i sugende posisjon. De aller fleste vifter av denne typen fungerer best når de få suge, så virkningsgraden vil høyst sannsynlig bli større. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hvor godt takler de 520w psuene på microplex å bli pottet inn på 13-14v på 12v utgangene? For det eksisterer vel potmetere innvendig som muliggjør operasjon på 13-14V? Hvor mange A trekker et 226W peltierelement på 15v da? Holder det virkelig med GSV3000? Gir det 25A kontinuerlig over hele linja (0-15V) eller er det kun på lavere spenninger? Jeg synes produktinfoen på GSV3000 var litt mangelfull bare... Jeg tror jeg hadde foretrukket et powersupply som jeg kunne ha inni pcen, og heller hatt et skikkelig kabinett à la LianLi servertower slik at det ble plass til all herligheten. :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 00:05, skrev minimum payne:hoi, dette ser da penere ut? og må jo ha 15 volt for å utnytte pelten. Joda, sant nok, begge deler! Du får klemme til med mer info når du får GSV´n på plass! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 jauda ska gjør det. snakkes alle sammen, nu lægg æ mæ. GOD NATT. [ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-10-14 00:32 ] Lenke til kommentar
[E.T]SomEThinG Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 00:24, skrev DrErling:Hvor mange A trekker et 226W peltierelement på 15v da? D trekker 15 A... :razz: Hmm.. når jeg tenker meg om så tror jeg at du/dere vet dette selv og at d bare var et retorisk spørsmål... :oops: Dette er jeg skikkelig grønn i, så jeg stiller et n00b-spørsmål: Hvorfor har du 12 psu'er? Er de veldig effekt-fattige eller? Skjønte ikke helt dette her.. mvh Øyvind the n00b :razz: Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg har sendt meil til permo og spurt om specs og pris på de aktuelle psu'ene. Jeg skal poste her igjen så fort jeg får svar... Gzv 4000 er jo både mindre, kraftigere og veier ba re 3 kilo, mens de andre veier rundt 9... Hadde jo vert en fordel det da! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: D trekker 15 A... Hmm.. når jeg tenker meg om så tror jeg at du/dere vet dette selv og at d bare var et retorisk spørsmål... :oops:Dette er jeg skikkelig grønn i, så jeg stiller et n00b-spørsmål: Hvorfor har du 12 psu'er? Er de veldig effekt-fattige eller? Skjønte ikke helt dette her..mvh Øyvind the n00b Det trekker maks 24A ved deltaT = 0 Lenke til kommentar
[E.T]SomEThinG Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 15:39, skrev Hondaen:Det trekker maks 24A ved deltaT = 0 Vet ikke jeg vel :razz: Har bare gått 3 måneder på El GK... :smile: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 jess, da var ny funnel på plass: venter i spenning på nytt powersupply, Gleder meg _________________ redigert fordi jeg er dom. [ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-10-14 16:50 ] Lenke til kommentar
[E.T]SomEThinG Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Grrrr, nå flipper jeg ut. har montert den nye strømforsyninga, og nå er temperatur 28 c. da er cpu stilt til 133*11=1463 mhz med volt 1,75. vannet er 37 grader. siden dette er en vannkjøler som er direkte på peltieren, altså vann rett på peltier elementet, trodde jeg at det ville bli riktig så kaldt men dette er jo lattelig, det eneste jeg nå har som alternativ er vel å demontere alt og skjekke? bruker en kobbershim, kan den være del av problemet? jeg heller mest til at elementet er blitt skadet fordi jeg monterte og demonterte mange ganger med det. 226 watt element skal da kjøle en tb1400 lett vel? prøvde også å klokke ned til 800 mhz og da ble tempen etter en stund, ca 30 min, 13 c. hvordan skal jeg sjekke elementet? det trekker nå 24 amp ved 15 volt. trakk det til med to umbrakoskruer, bare sånn høvelig hardt, ikke til jeg ble blå i trynet, men har trykket på elementet virkelig så mye å si? kan elementet bli skadet av å trekkes til for sterkt? hvordan er varmeoverføringsevnen til porselenet mot vann versus kopper? beklager alle spørsmålene men nå er jeg virkelig skuffet, hadde håpet på rundt nullpunktet men den gang ei. alle som hjelper meg er snille. postet denne teksten i en anne tråd men den passer vel best her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå