Gå til innhold

Irriterende pipelyd på dataen

Anbefalte innlegg

:( hjelp meg! :( jeg har en sånn pipelyd hver gang jeg slår på dataen...

asså, jeg har funnet ut at lyden kommer fra omerådet rundt harddiscene og floppydrive.

og jeg har prøvd å trekke ut kontakten på floppy, slått på, trukket ut harddisc nr 1, slått på , trukket ut harddisc og slått på, men det bare piper videre! :mad:

asså, hva skal jeg gjøre? kommer det kanskje fra noe annet på datan?

jeg kan ikke produsere musikkpå pcen når den lyden er der :cry:

hjelp meg hversåsnill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er konstant hele tia, men det var ikke det før, før var det bare gradvis, når jeg slo på dataen og når jeg brukte for mye av kapasiteten

men jeg har sidepanelet oppe nå nå jeg bruker dataen s det ikke skal bli for kaldt... ...tror ikke det har noe med viftene å gjøre... ...har ganske høy kabinetttemp da... :(

Lenke til kommentar

Lyden var det bare når du startet maskinen/når du brukte mye kapasitet, du har høy temp i kabinettet, og det hjelper ikke å trekke ut harddisker? Høres ikke bare veldig, men ekstremt ut som viftestøy, sikkert fra prosessorviften.

Om maskinen ikke bråkte like mye før, er det sikkert en av to:

enten er det for mye støv i maskinen slik at viftene må jobbe mer støvsug rommet den står i og bruk trykkluft-på-boks fra biltema for å rengjøre virftene

eller det er noe tull med windows slik at noe bruker all prosessorkraften og viftene går hele tiden

Lenke til kommentar

hooooom.... ...skifte prosessorvifte? men lyden kommer fra området rundt harddiscen.. ...jaja, men asså jeg har også klart å få til å skru av lyden på en måte hvis jeg satte opp vinduet midt på vinteren... ...da ble det -1-2 grader inni kabinettet og lyden stoppet, men jeg skal jo ikke drive å ekstremkjøle kabinettet mitt hele tia heller... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at det er enten strømforsyningen som lager lyden (NorthQ sin 4775 serie er kjent for dette), eller så er det noe på hovedkortet som forårsaker problemet. Har slitt med pipelyder selv, og det har vist seg å komme fra flere kilder samtidig, både strømforsyning (NorthQ 4775 -500W), harddisk (WD 120GB IDE) og tro det eller ei, USB kontaktene, noe som vil si at det skyldes hovedkortet. Endte opp med å bytte ut alle overnevnte ting, bortsett fra hovedkortet, da gikk jeg istedet over til å bytte ut tingene jeg hadde plugget i USB til PCI-portene.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...