Atsi Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei Har laget meg en php side som søker i en mysql database, og alt fungerer fint. Men jeg ønsker å begrense antall "treff" til 5 per side, for så og kunne gå til de neste 5 treffene (mulighet som alle søkesider har). Noen som har tips til hvordan jeg skal få til dette? Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei Har laget meg en php side som søker i en mysql database, og alt fungerer fint. Men jeg ønsker å begrense antall "treff" til 5 per side, for så og kunne gå til de neste 5 treffene (mulighet som alle søkesider har). Noen som har tips til hvordan jeg skal få til dette? 6385180[/snapback] Kan vi få se koden. det kunne vært artig å se hvordan det er laget. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 kort forklart. hmm.. du sender med feks ?side=xx med urlen. queryen blir slik SELECT ..... LIMIT ( $pr_side * $_GET['side']), $pr_side LIMIT fra, hvormange LIMIT 0,5 <-- gir de 5 første LIMIT 5,5 <-- de neste 5 osv.. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 kort forklart. hmm.. du sender med feks ?side=xx med urlen. queryen blir slik SELECT ..... LIMIT ( $pr_side * $_GET['side']), $pr_side LIMIT fra, hvormange LIMIT 0,5 <-- gir de 5 første LIMIT 5,5 <-- de neste 5 osv.. 6385251[/snapback] Uff, er det så enkelt.. Jeg som brukte lange looper og mange foreaches for å få det til. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 kort forklart. hmm.. du sender med feks ?side=xx med urlen. queryen blir slik SELECT ..... LIMIT ( $pr_side * $_GET['side']), $pr_side LIMIT fra, hvormange LIMIT 0,5 <-- gir de 5 første LIMIT 5,5 <-- de neste 5 osv.. 6385251[/snapback] Det kan være smart å validere input, ettersom man selv kan endre det som står etter ?side=, slik at man kan lure inn sin egen kode. Bare bruk int(), så sitter du igjen med bare tall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå