Gå til innhold

Trenger anbefaling på kraftig, small form factor PC

Anbefalte innlegg

Til professionelle demo og presentasjonsformål trenger jeg en PC som er liten og lett å frakte, men som samtidig har god ytelse - dvs. bedre enn vanlige bærbare.

Stikkord er

- 2GB minne, helst mer

- 1.5 - 2+ ghz prosessor

- 120gb disk eller mer

- må være stillegående

- må ha vanlig 10/100 nettverk *og* wireless

- bra 2d og 3d grafikk

Jeg vet at HP og andre leverandører har SFF PCer, men jeg er spesielt nyssgjerrig på alternativer.

Merk at dette er til professjonelt bruk; har ikke tid til å skru og tweake maskinen. Den må bare VIRKE og det skal ikke være noe hassle å få reparert den når den går fyken.

Så hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har utelukket det mest åpenbare alternativet, nemlig en bærbar, kan du jo kjøpe en fra Komplett.no bygget i dette kabinettet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=5&s=pl

Det støtter P4, microatx og du kan fint putte inn en 120GB HD, et bra grafikkort etc. Komplett bygger, setter sammen og installerer programvare mot betaling, så vidt jeg vet. Men fremdeles kan jeg ikke helt se hensikten, det blir fremdeles mye å drasse med dersom du skal flytte på den ofte.

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Laptops er utelukket primært fordi de sjeldent har støtte for 2gb eller mer, og jeg trenger noe kraftigere. Og jeg bruker 3-4 laptops idag, jeg er ute etter å erstatte disse med en kraftig, portabel stasjonær PC. Jeg ønsker å klare meg med en laptop og en liten, kraftig stillegående stasjonær.

Noe ala Compaq EVO D510

http://www2.compaq.no/produkter/stasjonaer...2E3BED790F4DE06

Som du ser er den relativt liten av størrelse og mulig å få med seg på flyreiser etc. De to modellene som er foreslått ser for store ut.

Poenget er at jeg gjerne vil se på alternativer til denne Compaq EVO'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...