Gå til innhold

corsair 6400c3 vs 8500c5

The Ghost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge brikkene du linker til ligger på aller øverste hylle i øyeblikket. Av disse ville jeg ha valgt PC6400 C3, for de ser ut til å være litt mer fleksible. De overklokker veldig høyt med slakkere timings, og takler stramme timings på lavere klokke. Dette er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha lest endel brukertester av begge typene. Jeg synes forøvrig disse er i dyreste laget i forhold til den heller beskjedne økningen de gir i total systemytelse. PC6400 C4 er mye billigere, og yter fremdeles meget bra. Men du virker ikke være så opphengt i pris da...

Linker:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103629http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104290

Lenke til kommentar
Men du virker ikke være så opphengt i pris da...

Jo egentli, men så trodde jeg at jeg kunne få tak i dem til 2500,- på dabs.com helt til jeg fant ut at de benytter GBP (pund) og ikke EUR (euro) :cry:

Så de blir nok litt mindre aktuelle nå tipper jeg

OT: støtter FX62 ddr1066mhz eller er ddr800 topp der og ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Men du virker ikke være så opphengt i pris da...

Jo egentli, men så trodde jeg at jeg kunne få tak i dem til 2500,- på dabs.com helt til jeg fant ut at de benytter GBP (pund) og ikke EUR (euro) :cry:

Så de blir nok litt mindre aktuelle nå tipper jeg

OT: støtter FX62 ddr1066mhz eller er ddr800 topp der og ?

6392707[/snapback]

Jeg tror DDR2-800 er maks også for FX-62, men dette er jo minne som man vil prøve å overklokke, så for meg virker det ikke naturlig å tenke så mye på offisielle specs. Og som sagt, Corsair 6400 C4 virker å være en fornuftig middelvei mellom pris og ytelse.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte 6400C4'ene jeg... og angrer ikke. Satte de inn i en kompis sin maskin noen uker siden og der har de vært siden. Har kjøpt et sett til med Conroe PC'en jeg har bestilt, og da blir det nok litt moro. :cool:

2000 Kr. mer for 3-4-3-9 timings er noenlunde bortkastet penger spør du meg, t.o.m. for noen som har penger å kvitte seg med. :whistle:

Fakta er at du kommer til å se flere 1GB C3 brikker i løpet av det neste året som kommer til å koste mindre (og gjerne med bedre specs). Hadde heller ventet på konkurranse fra andre minneprodusenter før jeg hadde valgt 2x1GB DDR2 C3 brikke kits. ;)

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...