Buzz76 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Tror jeg skjønner åffer han ler... er forøvrig uenig i å droppe raptoren... men er plass/pris viktigere så for all del. Merker god forskjell her Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Fordi man på det tidspunktet kunne bygge en bedre maskin med 754 kort for langt lavere sum enn på et 939 kort. Argumentasjonen til 939 fantastene var at det var så "fremtidsrettet" og ville gjøre oppgraderinger mye enklere. Jeg sa da som jeg sier nå: Når det er tid for oppgradering er uansett det som var "fremtidsrettet" allerede utdatert. To typer pc-eiere: 1. Bygger en maskin og bruker den til den ikke duger. Selger det han har og bygger en helt ny. 2. Super oppdatert og handler til enhver tid det "nyeste" og holder maskinen up to date. Jevnlige oppgraderinger. Hvis du ikke har planer om å oppgradere pc'en nærmeste 8 månedene tilhører du kategori 1, og kan med god samvittighet drite i hva som er fremtidsrettet osv. Kjøp og bygg det som gir deg mest ytelse for de pengene du har akkurat nå, og ikke tenk på hva som kommer om tre måneder. Skal sies at vi akkurat nå har et spesialtilfelle der jeg ville ventet en måned. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du sitter og ler for deg selv, du var ikke den eneste som kjøpte 754, og det var ikke så veldig lenge 754 var noe særskilt lønnsomt over 939. Du har ikke oppfunnet hjulet, så du kan ta det helt piano. Det er nesten alltid et spesialtilfelle når man skal handle PC-komponenter, så å lage noen generelle definisjoner og regler for handling tror jeg du bare kan glemme først som sist. AM2-prosessorer koster ikke noe mer enn 939-prosessorer, og hovedkortene er det heller ikke rare prisforskjellen på, så du får vel heller sitte og le for deg selv med det "nye" 939-systemet ditt og et par hundrelapper ekstra i hånda, det får være din sak. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) herregud så hårsår. Føler jeg fikk fram poenget ganske godt. Du får ha et fint liv Vil også bemerke at jeg ikke har nevnt et eneste sted at jeg har tenkt å bygge på 939 plattform. Jeg ler av det å bruke fremtidsrettet som argument. Endret 27. juni 2006 av gunnberg Lenke til kommentar
Momo Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du sitter og ler for deg selv, du var ikke den eneste som kjøpte 754, og det var ikke så veldig lenge 754 var noe særskilt lønnsomt over 939. Du har ikke oppfunnet hjulet, så du kan ta det helt piano. Det er nesten alltid et spesialtilfelle når man skal handle PC-komponenter, så å lage noen generelle definisjoner og regler for handling tror jeg du bare kan glemme først som sist. AM2-prosessorer koster ikke noe mer enn 939-prosessorer, og hovedkortene er det heller ikke rare prisforskjellen på, så du får vel heller sitte og le for deg selv med det "nye" 939-systemet ditt og et par hundrelapper ekstra i hånda, det får være din sak. 6392337[/snapback] At du gidder å være så negativ... Det må du ikke ta deg tid til å forklare meg. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hehe, var litt gretten i sted, du får unnskylde gunnberg, men jeg har fortsatt de samme meningene, om det skulle være noen tvil. Momo: Hva godt kommer ut av å være positiv? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det er en ting jeg har lurt på, hvilken fordeler har AM2 i forhold til 939? Har 939 og lurer på om jeg skal skifte til AM2 Endret 27. juni 2006 av SirHenrik Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det er en ting jeg har lurt på, hvilken fordeler har AM2 i forhold til 939? Har 939 og lurer på om jeg skal skifte til AM2 6393085[/snapback] Eneste forskjellen er at AM2 socket bruker DDR2 minne! Så det kan bety at prosessoren virker fortere! Lenke til kommentar
Momo Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hehe, var litt gretten i sted, du får unnskylde gunnberg, men jeg har fortsatt de samme meningene, om det skulle være noen tvil. Momo: Hva godt kommer ut av å være positiv? 6393058[/snapback] Jeg blir ihvertfall glad av det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det er en ting jeg har lurt på, hvilken fordeler har AM2 i forhold til 939? Har 939 og lurer på om jeg skal skifte til AM2 6393085[/snapback] AM2 bruker DDR2-minne og har mulighet for viritualisering i hardware. Det er absolutt ikke nødvendig for deg å oppgradere fra s939 til AM2 det neste (halve) året. Det måtte i såfall være i forbindelse med oppgradering til dobbelkjerne, men det er heller ikke da nødvendig å gå over til AM2.Det koster en del å bytte ut både CPU, HK og RAM. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Fremtidsrettet blir missbrukt når man ikke har noe bedre å si, det blir litt svada uten følgeargumenter som ikke er åpenbare. Men det er helt klart poenger med det. Har flere bekjente som sitter med S939 og AGP i systemer de ikke orker å reinstallere OS og demontere bare for å få PCIe skjermkort. De har lenge angrert på at de ikke gikk for et "fremtidsrettet" S939/PCIe kort. Heldigvis var de såpass "fremtidsrettet" disse S939 sokklene at de nå kan bytte til dualcore CPU og 7800GS som endelig har kommet for AGP. Uten å behøve å bruke haugevis av timer på å reinstallere og legge opp alt på nytt. Så det man skal tenke på er. Hvordan er mitt oppgraderingsmønster/behov? Endret 28. juni 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 skjønner ikke helt poenget med å oppdatere systemet hele tiden.. har AGP og A-socket, og kjører fremdeles half-life og battle field 2. lite nødvendig i mine øye å ha så dyre PCer. Spill funker flott selv om man ikke kjører det med høyest grafikk!! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 "Spill" faktisk. Du kjører Oblivion på full peis på 1920*1080 du da regner jeg med? Det er ikke alle som har de samme preferansene som deg, det er folk som har lyst til å spille spill på de høyeste innstillingene på ekstreme oppløsninger. Da nytter det ikke å sitte med en sur Socket A prosessor og et AGP-skjermkort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg kjøper ny plattform ca. hvert 3-5 år hehe. Innimellom der oppgraderer jeg andre komponenter som ram, hdd, skjermkort osv. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) sitter med en PC med 754 socket og agp8x og d er innmari surt å ikke kunne kjøpe seg noen spesielt bedre prossesor (har 3000+) og ikke noe bedre grafikkort enn 7800gs... er helt uenig med mr. gunnberg d å ikke kunne oppgradere PC'n og måtte kjøpe ny bare fordi man kjøpte en litt billigere og delvis utdatert PC... menne til å bruke word og spille kabal så er jo d ingen problem (satt litt på spissen) d er jo mye billigere og oppgradere en PC man allerede har enn å kjøpe helt nytt... så jeg mener d er lurest å gå for AM2 (jeg skal også kjøpe AM2 PC) men d ville jo vært lurest å vente til AMD senka prisan i slutten av juli... --------------------------- og hvis du trådstarter har tengt å bruke ca. 20000kr på PC så burde du kjøpe noe bedre grafikkort enn 7900gt, kjøp heller 7950GX2 eller 7900gtx eller x1900xTx Endret 1. juli 2006 av Hellriser Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Fremtidsrettet: Har snart 10 årsjubeleum på kabinettet mitt. I det har det sittet et BX kort og et Socket A system og jeg har hatt ålright ytelse hele tiden. F.eks. var min første prosessor på BX en 266 mhz, men siste oppgradering fikk kjærra opp til 566@900 mhz. Tilsvarende har jeg hatt på mitt Socket A system. Nå ser det ut som det kommer nye prosessorer i lang tid på AM2 så dersom man ønsker å oppgradere gradevis og prisen ikke er svært ulik er jeg ikke i tvil om at jeg ville gått for et AM2 i steden for 939 nettopp fordi AM2 er fremtidsrettet. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har hatt et s754 i 2 år nå og synes fortsatt at ytelsen er knall! problemet mitt er at X800Pro kortet mitt røyk for en stund siden og produserte BARE artifacts(og jeg hadde nettopp kjøpt ny vifte til det kortet)... Nå låner jeg kameratens 9800pro kort og merker ytelses tapet suuuurt. Det er min grunn til å oppgradere ellers hadde jeg beholdt utstyret et par år til Jeg ser megselv som kresen på spill grafikk men siden jeg har LCD 17"(skal oppgradere til 19" men blir jo samma oppløsning) så får jeg aldri kjørt høyere enn 1280x1024 uansett, regner med at det blir litt lettere å få høy grafikk på de fleste spill da enn på en mye høyere oppløsning men det får da være så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå