Gå til innhold

Aksjehandel på nettet

dark|dog

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen som har lavere kurtasje (kjøpsavgift) enn DNB NOR som har 95 NOK pr transaksjon/kjøp på nettet. Snapshot av sanntidskurser koster 0,25 NOK og mnd abbonement av sanntidskurser koster vel ca 180 kr uten ordredybde.

Noen som har peiling på aksjer som er i skuddet innen olje og gass?

Jeg er helt ny på dette og lurer på om når man selger aksjer, vil man få den prisen som gjelder i øyeblikket eller senere når aksjene blir innløst? Regner med dette ikke skjer i et øyeblikk. Når det gjelder fond så vet jeg man vet morgendagens fondpris når man selger, og dagens når man kjøper. Heldigvis beveger ikke fond seg så veldig fort, vanligvis :D

Jeg har selv når andeler i DNB NOR SMB og er fornøyd med det.

MvhAB

Endret av dark|dog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er helt ny på dette og lurer på om når man selger aksjer, vil man få den prisen som gjelder i øyeblikket eller senere når aksjene blir innløst?

6384743[/snapback]

All aksjoinformasjon fra Oslo Børs er historikk. Riktignok svært ny historikk men den sier hva aksjene ble omsatt for (i fortid). Legger du inn en kjøps/salgsordre er det snakk om en fremtidig omsetning og prisen du får/eller skal betale er avhengig av den fremtidige handelen du setter igang med din kjøps/salgsordre. Oppgjør for aksjer er normalt pr 2 dager. Oppgjørstidspunktet påvirker ikke kursen for vanlig kjøp/salg av aksjer.

Lenke til kommentar
Jeg er helt ny på dette og lurer på om når man selger aksjer, vil man få den prisen som gjelder i øyeblikket eller senere når aksjene blir innløst?

6384743[/snapback]

All aksjoinformasjon fra Oslo Børs er historikk. Riktignok svært ny historikk men den sier hva aksjene ble omsatt for (i fortid). Legger du inn en kjøps/salgsordre er det snakk om en fremtidig omsetning og prisen du får/eller skal betale er avhengig av den fremtidige handelen du setter igang med din kjøps/salgsordre. Oppgjør for aksjer er normalt pr 2 dager. Oppgjørstidspunktet påvirker ikke kursen for vanlig kjøp/salg av aksjer.

6384981[/snapback]

Takker for svar.

Kurtasjen er jo 95 NOK for både kjøp og salg. Dermed blir prisen 190 kr for å handle en gang. Dermed må fortjenelsen var høyere enn 190 for å tjene på aksjer. Dette betyr at det ikke lønner seg å satse noen hundrelapper på aksjer. Ser ut til at man bør gå inn med minst 10.000 kr. Da trenger man 1,9 % økning for å dekke kurtasjen begge veier. Går man inn med 100.000 trenger man bare 0,19% avkastning for å dekke kurtasjen. Det er jo vanlig at en aksje stiger med 1% på en grei dag. I løpet av dagen har man jo flere topper på både 4 og 5 %. Dermed bør det være mulig å gjøre 4-5000 kr på en helt grei dag om man har 100.000 kr tilrådighet for satsing. Dette bør jo uansett kanskje være penger man har råd til å tape men det høres jo spennende ut med dette aksjemarkedet.

Lenke til kommentar
Bruker skandiabanken til sånt, og syns det er like greit å droppe å betale for sanntid. De som er gratis er 15 min forsinket, og jeg har tenkt til å holde litt på aksjene mine så.

6394635[/snapback]

Da har jo du funnet løsningen som passer deg best. Jeg synes DnB NOR er finfint, men de er dyrest i verden sikkert. Kvalitet koster jo litt, men de er nok litt overpriset. De som tjener 1000 kr på aksjer daglig har sikkert råd til det uansett :D Ikke det at jeg gjør det da.

Kurtasjen er 95 kr hver vei. Noen som vet om billigere kurtasjer? Har hørt at noen tar 45 kr. Noen som er gratis? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...