dark|dog Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Noen som vet om noen som har lavere kurtasje (kjøpsavgift) enn DNB NOR som har 95 NOK pr transaksjon/kjøp på nettet. Snapshot av sanntidskurser koster 0,25 NOK og mnd abbonement av sanntidskurser koster vel ca 180 kr uten ordredybde. Noen som har peiling på aksjer som er i skuddet innen olje og gass? Jeg er helt ny på dette og lurer på om når man selger aksjer, vil man få den prisen som gjelder i øyeblikket eller senere når aksjene blir innløst? Regner med dette ikke skjer i et øyeblikk. Når det gjelder fond så vet jeg man vet morgendagens fondpris når man selger, og dagens når man kjøper. Heldigvis beveger ikke fond seg så veldig fort, vanligvis Jeg har selv når andeler i DNB NOR SMB og er fornøyd med det. MvhAB Endret 26. juni 2006 av dark|dog Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg er helt ny på dette og lurer på om når man selger aksjer, vil man få den prisen som gjelder i øyeblikket eller senere når aksjene blir innløst? 6384743[/snapback] All aksjoinformasjon fra Oslo Børs er historikk. Riktignok svært ny historikk men den sier hva aksjene ble omsatt for (i fortid). Legger du inn en kjøps/salgsordre er det snakk om en fremtidig omsetning og prisen du får/eller skal betale er avhengig av den fremtidige handelen du setter igang med din kjøps/salgsordre. Oppgjør for aksjer er normalt pr 2 dager. Oppgjørstidspunktet påvirker ikke kursen for vanlig kjøp/salg av aksjer. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg er helt ny på dette og lurer på om når man selger aksjer, vil man få den prisen som gjelder i øyeblikket eller senere når aksjene blir innløst? 6384743[/snapback] All aksjoinformasjon fra Oslo Børs er historikk. Riktignok svært ny historikk men den sier hva aksjene ble omsatt for (i fortid). Legger du inn en kjøps/salgsordre er det snakk om en fremtidig omsetning og prisen du får/eller skal betale er avhengig av den fremtidige handelen du setter igang med din kjøps/salgsordre. Oppgjør for aksjer er normalt pr 2 dager. Oppgjørstidspunktet påvirker ikke kursen for vanlig kjøp/salg av aksjer. 6384981[/snapback] Takker for svar. Kurtasjen er jo 95 NOK for både kjøp og salg. Dermed blir prisen 190 kr for å handle en gang. Dermed må fortjenelsen var høyere enn 190 for å tjene på aksjer. Dette betyr at det ikke lønner seg å satse noen hundrelapper på aksjer. Ser ut til at man bør gå inn med minst 10.000 kr. Da trenger man 1,9 % økning for å dekke kurtasjen begge veier. Går man inn med 100.000 trenger man bare 0,19% avkastning for å dekke kurtasjen. Det er jo vanlig at en aksje stiger med 1% på en grei dag. I løpet av dagen har man jo flere topper på både 4 og 5 %. Dermed bør det være mulig å gjøre 4-5000 kr på en helt grei dag om man har 100.000 kr tilrådighet for satsing. Dette bør jo uansett kanskje være penger man har råd til å tape men det høres jo spennende ut med dette aksjemarkedet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Bruker skandiabanken til sånt, og syns det er like greit å droppe å betale for sanntid. De som er gratis er 15 min forsinket, og jeg har tenkt til å holde litt på aksjene mine så. Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Bruker skandiabanken til sånt, og syns det er like greit å droppe å betale for sanntid. De som er gratis er 15 min forsinket, og jeg har tenkt til å holde litt på aksjene mine så. 6394635[/snapback] Da har jo du funnet løsningen som passer deg best. Jeg synes DnB NOR er finfint, men de er dyrest i verden sikkert. Kvalitet koster jo litt, men de er nok litt overpriset. De som tjener 1000 kr på aksjer daglig har sikkert råd til det uansett Ikke det at jeg gjør det da. Kurtasjen er 95 kr hver vei. Noen som vet om billigere kurtasjer? Har hørt at noen tar 45 kr. Noen som er gratis? Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg bruker Nordnet.no , billigste i Norge så vidt jeg vet, 9kr kurtasje de 3 første månedene, 39kr etter det, samlekurtasje for de "store", 99kr i mnd for program der du kan handle / se kurser etcetc realtime. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå