Forumforumforum Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Glad lærern våres pisker oss litt da det gjelder dokumentasjon. Men, hvordan/hvorfor skal man skrive 30 sider om en 2k3server installasjon ? Tror jeg skriver maks 4-5 sider på en oppgave på skolen. ugh. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er jo mye mer enn å bare installere win2k3server da. Du må jo sette opp diverse tjenester i tillegg + en haug med konfigurasjoner (loginscript, Group policies (her kan man lett gå seg vill), dhcp, dns). Man må begrunne valgene sine. Så skriver man vel gjerne litt om andre ting en win2k3server også. Printeroppsett, exchange, terminalserver, klientinstallasjon, klient og serverprogrammer, nettverksoppsett osv. Det er nok å ta av for å si det sånn. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 jeg har ikke fagprøven før om ca ett og et halvt år... Men lurer på litt om dokumentasjonen, Er det bra med mye screenshots? eller heller mere tekst istedet for screenshots? Bildene tar jo mye plass, og da vil du få en mye lengere dokumentasjon enn ved å skrive istedet for bilder...? Og etter det jeg har skjønt, så vil du få en prøve ettersom hva du driver med under læringstiden? Jeg driver nesten ikke med server på jobb, heller mere med brukerstøtte og nettverk, og trådløst nettverk... da er det vel større sjangse på at je får noe innen den kategorien på fagprøven? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg driver nesten ikke med server på jobb, heller mere med brukerstøtte og nettverk, og trådløst nettverk... da er det vel større sjangse på at je får noe innen den kategorien på fagprøven? Dette lurer jeg også litt på. Kjett om man stort sett bare har drevet med spesielle ting, også får man prøve om mye man ikke har gjort på 2 år. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Du har selv ansvar for at du er innom alle læreplanmålene i løpet av læretiden. Hvis du ikke har vært borte i serverkonfigurering/drifting så bør du prate med din lærlingkoordinator og høre om du får enten kursing eller tid til egenlæring. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg tok fagprøven for 3 år siden (bestått meget godt ), fikk i oppgave å installere windows 2000 server med AD og 2 klienter med begrenset tilgang til kontrollpanelet for 2 av 4 brukere. Jeg var lærling i en bedrift for det meste av servere (og i hvertfall AD og domenekontrollere) er satt opp og driftet sentralt, ergo hadde jeg aldri gjort annet enn å låse opp brukere i AD tidligere og aldri sett en group policy! Ble en del leting etter info i løpet av uken, men jeg fikk det da til! Forstod det faktisk slik at det var meningen oppgaven skulle være noe man ikke gjorde til daglig, at det skulle være litt utfordrende... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Oi ZoRaC, var det det eneste du fikk på fagprøven? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Som sagt er det 3 år siden, så husker ikke alt... Var mer også opprettelse av fellesområde og deling av printer, samt lage dokumentasjon for brukerne (pålogging, passordbytte, osv). Tror alle fagprøver består av 2 deler, en praktisk og en for å lage brukerveiledning, eller lignende...? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 En praktisk og en dokumentasjonsdel, ja. Men man skal dokumentere hva man har gjort, ikke bare lage brukerveiledning. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Dette er ikke veldig relevant, men hvor mange poeng/studiepoeng får man for å ha tatt fagbrev? 4? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg visste ikke at man fikk studiepoeng for det i hele tatt jeg? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg siterer Ueland fra denne tråden: Et fagbrev gir absolutt ingen studiepoeng whatsoever, desverre. De eneste poengene du får er snittet ditt fra VGS når du har fått studiekopmetanse. Men fordelen er at du vil kunne få alderspoeng, dog brukes de kun hvis du ikke går rett fra VGS til høyskolen (dvs rett etter et påbyggsår) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå