Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen gode erfaringer med NGT ?


Anbefalte innlegg

Sitter her og sikler etter NGT ADSL2+ men etter å lest opp og ned på dette forumet lurer eg på følgende; er det ingen som har noen gode erfaringer med NGT? Virker som om alle bare klager og alt er bare ræva når det gjelder NGT (vet at kundeservice er dårlig, det har eg opplevd selv).

 

Hadde selv NGT for en tid tilbake da eg var student i Bergen, men kan vel ikke si vi hadde noen spesielle problemer - hverken med linje, leveringstid eller router. Er det bare eg som har vært heldig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare gode erfaringer med NGT. Sant og si har jeg opplevd problemer med dem, men ingenting som ikke løste seg innen "rimelig" tid til en billig penge.

 

Slik er det med alt her i livet, men dette er noe norske forbrukere glemmer til stadigheter. Jeg leste en urovekkende naiv artikkel i Forbrukerrapporten (3 / 2005) for noen måneder siden der en kjekk ung dame satte spørsmålstegn ved stort sett alle rutinene ved å bestille bredbånd, alt fra ekstern montør som skulle ha sine penger, modem-leie, og hun fant også negative sider ved gratis etablerig som en lokketilbud. Makan til bitch skal man lete lenge etter, og for meg forklarer dette mye av hetsen som f.eks NGT har opplevd i lang tid nå.

 

Det hele koker ned til syting, klaging og overhode ingen forståelse om hva mye jobb det faktisk er i en tjeneste som bredbånd.

 

Fant artikkelen og legger den med her. Jeg tror enhver person med erfaring på nett vil få seg en liten latter.

post-42942-1151310901_thumb.jpg

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men jeg hadde flere problemer før jeg fikk ADSL2 enn etter.

 

Det eneste jeg kan utsette vedr ADSL2 er at de sendte ut routere (les: Zyxel) som tydligvis ikke klarte trafikken. Men etter 1,5 uke venting på ny router har linjen vært stabil, ingen nedetid og hastighet høyere enn forventet.

Endret av IRRupt
Lenke til kommentar

Er enig med Ulkesh - det har vært MYE syting og klaging over NTG i det siste.

 

Det absolutt eneste jeg har å utsette på de er at det tok litt tid å komme gjennom til support - der sier jeg meg enig med media. Men når tjenesten først er oppe og gående så er alt sammen flott. Jeg begynte med 3500/600 og har nå etter 10 måneder blitt oppgradert til 8000/600 for samme prisen. Aldri noe nedetid - og på toppen av det hele, slenger jeg på en ekstra 100-lapp så får jeg 20 000/1200.

 

TOPPEN!

Lenke til kommentar

har hatt ngt på tre forskjellige bosteder i bergen og trondheim i løpet av de siste fire årene. ikke noe problem, stabil linje. fryd og gammen. et stort flertall ngt-kunder har det bare fint, og koser seg med linja si, mens et lite mindretall får problemer. er du en av disse, virker det som ngt sliter med både kundevennligheten og effektiviteten.

Lenke til kommentar

Har hatt NGT i nå..... 5-6år blir det vel.

Har ikke hatt noe problemer med internettlinjen, ADSL2 kom som forventet nå til slutt.

Eneste jeg kan sette fingeren på er noe lang ventetid på kundeservice og mail, men dette har forbedret seg betraktelig i det siste.

Sist her om dagen hadde jeg noen SPM ang routeren min og det tok bare 24sek (les 24sek) å komme igjennom på kundeservice. Han klarte faktisk å hjelpe også :)

Håper de holder den gode trenden de har hatt den siste tiden med kortere ventetid på telefon og raksere behandling.

Lenke til kommentar
Det hele koker ned til syting, klaging og overhode ingen forståelse om hva mye jobb det faktisk er i en tjeneste som bredbånd.

6384974[/snapback]

Så sant som det er sagt! De tidligere bredbåndsleverandørene mine hadde samme jobben, men dem klarte den 18 ganger bedre. Hvor mye jobb det er og hva jobben innebærer er meg drivende likegyldig. Så sant et firma annonserer og lover et produkt, så forventer jeg at dertil kompetanse ligger bak det hele.

 

Smaken er som baken, jeg har bare hatt kødd med NGT. Linje/Hastighet/Ustabilitet/Inkompetent og frekk kundeservice/Routerleveringer/Ventetid/Feilfaktureringer og gud veit hva. Jeg personlig anbefaler ikke NGT til noen.

Lenke til kommentar
Har hatt NGT i fem år. Flytta noken ganger. Har alltid komt gjennom til kundeservice når eg har lurt på noke.

6385294[/snapback]

 

 

Jeg må alltid vente lege det har vært noen ganger at jeg var på 20de plas måtte vente 1 time ca.

6385363[/snapback]

 

Det er vel bare å kjøpe seg et Nexgentel Club Platina eller Diamant medlemskap, så er ventinga en saga blott? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...