sigklepp Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Sitter å skal fjerne warnings i C kode. Får denne warningen: warning C4210: nonstandard extension used : function given file scope Skjønner ikke hva som er galt. Når jeg trykker på warningen kommer jeg til linje 10 som viser følgende: double ctwopi(); Er ikke dette ganske standard deklarering av funksjon? Noen som vet hva som kan gjøres for å fjerne denne warningen, eventuellt hva som er galt? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) deklarasjonen i seg selv er riktig, men sikkert ikke riktig plassert - eller den er feil ut i fra sammenhengen forsøker du å deklarere funksjonen inne i en annen funksjon ellernoeslikt? ( http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/d8fs65w0.aspx ) edit: paste gjerne hele den isolerte delen av koden som trigger feilen, så kan jeg kjøre den igjennom en ordentlig kompiler (GCC) Endret 26. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
sigklepp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 deklarasjonen i seg selv er riktig, men sikkert ikke riktig plassert - eller den er feil ut i fra sammenhengen 6384965[/snapback] Flott! :!: Takk for god konstruktiv hjelp. Bare flyttet deklarasjonen noe lenger opp i koden og warningen er borte. Lenke til kommentar
sigklepp Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Sliter også med en annen warning som jeg ikke skjønner i det hele tatt: warning C4053: one void operand for '?:' Har sjekka hjelpen til Microsoft, men forstår den ikke helt. Noen vet hva som kan være galt når denne warningen kommer opp? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 hum - du gir operatoren `?:' en ting som returnerer eller "er" void .. og void har ikke en verdi definert for seg, så avgjørelsen (if-then-else) er hipp-som-happ void blah(); int i = (blah() > 1234) ? 20 : 30; ..ellernoesånntkanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå